Strona główna > Dziennikarstwo śledcze > W serwisie YouTube sieć pedofilów ukrywa się na widoku

W serwisie YouTube sieć pedofilów ukrywa się na widoku

Wyniki filmów z YouTube z dziesiątkami milionów wyświetleń są zasypywane komentarzami pedofilów, a reklamy głównych marek są wyświetlane obok niepokojących treści. (Od Sobrius: filmik opisujący ten proceder pojawił się  na yotubie 17 lutego, dziś jest już odzew paru marek, które z tego powodu zawiesiły wyświetlanie swoich reklam na youtube).

Filmy wideo przedstawiające dzieci, które pokazują eksponowane pośladki, bieliznę i zarys swoich genitalii, gromadzą miliony wyświetleń w serwisie YouTube. Komentarze poniżej wielu filmów przedstawiają pedofilów, którzy udostępniają sygnatury czasowe dla części filmów, w których widoczne są zarysy genitalii lub gdy dziecko robi mostek, tańcząc. Niektóre z dzieci w filmach, z których większość to dziewczynki, wydają się być bardzo małe –  pięcioletnie. Wiele filmów ma setki tysięcy, jeśli nie miliony wyświetleń, z setkami komentarzy.

Filmy są również monetyzowane przez YouTube, wyświetlane są reklamy od Alfa Romeo, Fiata, Fortnite , Grammarly, L’Oreal, Maybelline, Metro: Exodus , Peloton i SingleMuslims.com. Obok niektórych filmów pojawiły się też banerowe reklamy Google i World Business Forum. Poza udostępnieniem filmu na YouTube opisującym problem, skontaktowano się z reklamodawcami, aby ich poinformować o tym problemie.

„Cześć miło cię poznać, śle pocałunki i uściski jesteś piękna”, komentuje jeden z filmów przedstawiających młodą dziewczynę grającą w bieliźnie. Ten film został spieniężony dzięki reklamom przed filmem od Shen Yun

Filmy przedstawiające małe dziewczynki grające w Twistera, uprawiające gimnastykę, grające w basenie i jedzące lodowe lizaki są rutynowo wywoływane przez tłumy anonimowych komentujących, dzieląc się kodami czasowymi dla zdjęć krocza, kierując innych ludzi na podobne filmy z dziećmi i wymieniając się numerami telefonów wraz z obietnicą wymiany kolejnych filmów za pośrednictwem WhatsApp lub Kik. W niektórych filmach zdezorientowane dzieci, które przesłały filmy z ich zabawy w ogrodzie, odpowiadają na komentarze z pytaniem, ile mają lat. Na jednym filmie młoda dziewczyna wydaje się pytać innego komentatora, dlaczego jeden z filmów sprawił, że „dorósł”. Film pokazuje, że dziecko i jej przyjaciel uprawiają jogę, a towarzyszy im reklama przed filmem z L’Oreal. Film ma prawie dwa miliony wyświetleń.

„Jesteśmy absolutnie przerażeni i zwróciliśmy się do YouTube, aby natychmiast to naprawił”, powiedział rzecznik Grammarly. „Mamy ścisłą politykę przeciwko reklamie obok szkodliwych lub obraźliwych treści. Nigdy świadomie nie kojarzymy się z takimi kanałami. „

Rzecznik prasowy wydawnictwa Fortepite Firma Epic Games stwierdziła, że ​​wstrzymała wszystkie reklamy przed filmem na YouTube. „Poprzez naszą agencję reklamową skontaktowaliśmy się z YouTube, aby określić działania, jakie podejmą, aby wyeliminować tego typu treści z ich usług” – dodał rzecznik. Rzecznik World Business Forum stwierdził, że jest „odpychające, że pedofile wykorzystują YouTube do swoich działań przestępczych”.

YouTube twierdzi, że skuteczność w 99 procentach sprawia, że ​​reklamy wyświetlają się tylko w odpowiednich treściach i że każda reklama pojawia się w miejscu, w którym nie powinna być traktowana bardzo poważnie.

Home Office twierdzi, że firmy technologiczne muszą robić więcej, gdy YouTube stara się zamknąć sieć pedofilów. (Według K.G ORPHANIDES)

Ale dzięki pustemu kontu na YouTube i kilku szybkim wyszukiwarkom setki filmów, które wydają się być popularne wśród pedofilów, są wypromowane przez system rekomendacji YouTube. Co gorsza, YouTube nie zaleca jedynie oglądania większej liczby filmów z niewinnie bawiącymi się dziećmi, a jego algorytm sugeruje filmy, które wydają się być popularne wśród innych pedofilów, z których większość ma setki tysięcy wyświetleń i dziesiątki niepokojących komentarzy. Wiele z nich obejmuje reklamy przed filmem.

Chociaż niektóre popularne kanały na YouTube zostały usunięte z powodu ujawnień dotyczących wykorzystywania dzieci, wciąż byliśmy w stanie znaleźć filmy przedstawiające grupom młodych dziewcząt kąpiących się, rozciągających się, czy prowadzących wspólne rozmowy. Inne profile YouTube udostępniające te filmy to anonimowe, minimalnie wypełnione profile, które istnieją tylko w celu udostępniania filmów wideo małych dzieci.

Wyświetlenia pod filmami mierzy się  w dziesiątkach i setkach tysięcy, a niektóre mają nawet miliony wyświetleń. W przypadku zwykłych kanałów vlog często można zobaczyć jeden film z ogromną liczbą wyświetleń, a wszystko inne na kanale przyciąga zaledwie kilkaset.

Na jednym filmie młoda dziewczyna, która przesłała film o tym, jak ćwiczy jogę, pyta komentatora, dlaczego jeden z filmów spowodował, że „dorósł”. Wideo zostało spieniężone dzięki reklamom przed filmem z L’Oreal

Wideo z milionami wyświetleń prawie zawsze dotyczy młodych dziewcząt pływających, tańczących lub uprawiających jogę. W komentarzach ludzie informują ich, że są „miłe” i „piękne”, a jednocześnie składają prośby o więcej filmów z lepszym oświetleniem lub różnymi strojami. Wiele z tych kont ma również własne playlisty lub przesłane kolekcje filmów przedstawiających dzieci, które zostały skradzione z innych miejsc YouTuba. Wiele komentarzy jest zbyt niepokojących, by się mogły dalej rozmnażać.

Twister, podobnie jak w przypadku wyzwań związanych z jogą i gimnastyką, jest jednym z najpopularniejszych motywów pedofilów na YouTube. A kiedy przejrzysz tylko kilka z tych filmów, rekomendacje YouTube są wypełnione tylko filmami pełnymi pedofilów dzielących się znacznikami czasu. Jest to kolejny przykład algorytmu YouTube, który robi to, do czego jest przeznaczony, aby pokazać widzom, co ich zdaniem będzie dla nich interesujące, a w tym przypadku aktywnie umożliwia produkcję i dystrybucję treści pożądanych dla pedofilów.

YouTube od lat pozornie walczy z tego rodzaju treścią, ale jego wysiłki pozostają nieskuteczne. Niedawny zestaw filmów omawianych przez YouTubera MattsWhatItIs i potwierdzonych przez wielu użytkowników Reddita podkreśla, jak słabe są próby usunięcia pedofilów z platformy przez system opisujący algorytmiczny „tunel”, który można odtworzyć w kilka sekund za pomocą kilku wyszukiwań w YouTube i wyświetlenia wideo.

YouTube nie zaleca tylko oglądania większej ilości filmów z niewinnie bawiącymi się dziećmi, a jego algorytm sugeruje filmy, które wydają się być popularne wśród innych pedofilów. Ten film został spieniężony dzięki reklamom przygotowywanym przez Maybelline

Nawet sugestie wyszukiwania pomagają skierować użytkowników na tę ścieżkę – zacznij pisać „joga dla dziewczyn”, a opcje autouzupełniania obejmują „młoda” i „gorąca”. Wpisz „twister girl”, a autouzupełnianie zasugeruje „mała dziewczynka twister w spódnicy „.

Od listopada 2017 r. obowiązują zasady YouTube dotyczące wyłączania komentarzy do filmów, w których użytkownicy mówią „nieodpowiednie” rzeczy. Jednak mimo, że komentarze są wyłączone, filmy rzucane przez dzieci, które są atrakcyjne dla pedofilów – nadal były zalecane przez algorytm, który zdecydował, że naszym głównym zainteresowaniem były małe dziewczynki. Wiele filmów jednak nie miało wyłączonych komentarzy i zgromadziło miliony wyświetleń.

Większość najbardziej niepokojących rozmów jest w języku hiszpańskim, rosyjskim i portugalskim, co wskazuje, że automatyczne systemy YouTube wykrywające drapieżne komentarze mogą nie działać równie dobrze w przypadku języków innych niż angielski. Ale wiele komentarzy, które widzieliśmy, było również w języku angielskim.

Reklama Grammarly wyświetla się przed filmem na YouTube przedstawiającym młodą dziewczynę w brodziku. „Chciałbym, żeby coś pokazała ?”, pisze jeden z komentatorów. „Pyszne,” dodaje inny. Film ma 2,2 miliona wyświetleń

W oświadczeniu rzecznik YouTube powiedział, że firma „agresywnie” egzekwowała swoje zasady i zgłaszała wszelkie treści, w tym komentarze, które zagrażały nieletnim odpowiednim organom. Rzecznik dodał, że takie materiały są również usuwane z YouTube, a powiązane konta są usuwane. „Gdy znajdziemy treści, które naruszają nasze zasady, natychmiast przestajemy wyświetlać reklamy lub całkowicie je usuwamy” – dodali.

YouTube ma długą historię problemów z regulacją treści, zwłaszcza jeśli chodzi o dzieci. W 2017 r. usługa transmisji strumieniowej zamknęła kanał Toy Freaks , który pokazywał symulowaną przemoc wobec dzieci, a w 2018 r. policja aresztowała twórcę kanałów wideo FamilyOFive pod zarzutem wykorzystywania seksualnego dzieci.

Raporty o pedofilach komentujących kanały dla dzieci pojawiły się po raz pierwszy w 2017 roku, a YouTube obiecał naprawić ten problem. W tym samym roku główni reklamodawcy usunęli swoje reklamy, gdy pojawiły się obok treści ekstremistycznych, w tym apologii gwałtu i kaznodziejów nienawiści.

Aby zgłosić niepokojące treści w YouTube, wejdź na youtube.com/reportabuse lub wybierz opcję Zgłoś poniżej dowolnego filmu.

(Od Sobrius: Kiedyś było głośno o tym, by nie wrzucać nieodpowiednich zdjęć dzieci na profile Facebooka, bo mogą być wykorzystane przez pedofilów. Wielu tego zaprzestało, zrozumiało problem, choć są i tacy, którzy nie zauważają zagrożenia i dalej wrzucają zdjęcie dziecka z kąpieli, czy w stroju kąpielowym, o zgrozo nawet maluszków jak ich Bóg stworzył. Aktualnie prawie każde dziecko ma telefon, każde chce zostać sławnym youtuberem, jak widać to niesie zagrożenie, daje furtkę dla pedofilii, by przez takie filmiki dzieci móc w chory sposób fantazjować. Smutne, że bardzo często rodzice wrzucają takie filmiki, nieświadomi, że przecież w necie nie ma tylko dobrych, normalnych ludzi, a wręcz przeciwnie roi się od zwyrodnialców.)

Źródło: https://www.wired.co.uk/article/youtube-pedophile-videos-advertising

Tłum. Sobrius

Polskie źródło: https://chrzescijanka.wordpress.com/2019/02/25/w-serwisie-youtube-siec-pedofilow-ukrywa-sie-na-widoku/

http://chomikuj.pl/Sobrius

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *