Strona główna > Polska > Jak właściwie dobrać Freeride narty?

Jak właściwie dobrać Freeride narty?

Freeride opiera się głównie na zjeżdżaniu po dziewiczych trasach, w stromym i bardzo trudnym terenie wysokogórskim. Podobnie jak freestyl, z którym nota bene bywa mylony, cechuje się dużą swobodą w uprawianiu narciarstwa, ale i ograniczającymi zasadami. Kluczową rolę w jeździe freeride odgrywają oczywiście narty, posiadające odpowiednią konstrukcje, czyli taką, która zapewnia pożądaną wyporność, dzięki temu narciarz łatwiej utrzymuje się na powierzchni śniegu. Na to, zatem powinniśmy zwrócić szczególną uwagę, wybierając freeride narty?

Jak właściwie dobrać Freeride narty?
Kupując freeride narty, które powinny doskonale czuć się w głębokim puchu śnieżnym, warto wziąć pod uwagę kilka istotnych kwestii.
1. Szerokość nart – ważna jest szerokość deski znajdującej się tuż pod butem, ponieważ parametr ten ma znaczący wpływ na wyporność podczas jazdy. Otóż, im narta jest szersza, tym mniej zapada się w śniegu. Specjaliści polecają modele, mające co najmniej 90-100 mm szerokości, choć na rynku dostępne są też wersje sięgające nawet do 130 mm pod wiązaniem.
2. Rodzaj wiązania – wpływa on na wyporność podczas jazdy na śniegu, a poza tym oddziałuje bezpośrednio na wagę nart. Optymalnym rozwiązaniem w przypadku freeride jazdy jest wybór kompletu o długości min. 15 cm ponad wzrost narciarza.
3. Montaż wiązania – istotnym elementem konstrukcyjnym w tym przypadku jest wielki rocker na czubku narty, którego zadaniem jest zapewnienie lepszej jazdy w głębokim śniegu. Obecnie bez problemu dostaniem na rynku freeride narty – https://shop.majestyskis.com/pl/22-freeride fabrycznie produkowane z tym elementem.
Jak przygotować narty do jazdy freeride?
Freeride narty, które przeznaczone są do jazdy ekstremalnej, wraz z wszystkimi elementami wymagają odpowiedniego przygotowania. Przede wszystkim należy je prawidłowo nasmarować, bowiem kluczowe znaczenie podczas poruszania się poza trasami ma zachowanie optymalnej prędkości. Bez niej trudno trudno o komfortową jazdę po śniegu, a niekiedy – w bardzo niekorzystnych warunkach – jest to wręcz niemożliwe.