Strona główna > Dziennikarstwo śledcze > Insektowa armia Pentagonu

Insektowa armia Pentagonu

Pentagon zajmuje się wszelkiego rodzaju badaniami. Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) bada możliwość wykorzystania insektów do skażania upraw, a Office of Naval Research spodziewa się, że inne insekty będzie mógł wykorzystywać jako czujniki mogące wykrywać materiały wybuchowe. To żadna fantastyczna nauka.

Voltaire Network | Rzym (Włochy) | 9.10.2018

Badania o podwójnym celu

Badania dla rolnictwa, czy nowy system broni biologicznej?

Roje owadów transportujące genetycznie modyfikowane zakaźne wirusy, atak na uprawy rolnicze kraju i niszczenie jego produkcji żywności – to żaden scenariusz science-fiction, a plan przygotowywany przez DARPA i Pentagon.

Pięciu naukowców z jednego francuskiego i dwóch niemieckich uniwersytetów ujawnili tę informację w Science, jednym z najbardziej prestiżowych na świecie czasopism naukowych [1]. W opublikowanym 5 października artykule redakcyjnym, rzucają poważną wątpliwość na pomysł, że badania DARPA, zatytułowane „Insektowi sojusznicy” / Insect allies, zamierzało tylko wykorzystać zadeklarowaną przez Agencję – ochronę amerykańskiego rolnictwa przed patogenami poprzez owady jako wektory genetycznie zmodyfikowanych zakaźnych wirusów. Te wirusy przenoszone są na rośliny i modyfikują ich chromosomy. Ta zdolność – ujawniona przez pięciu naukowców – wydaje się być „bardzo ograniczona”.

Ale w środowisku naukowym program jest „szeroko postrzegany jako próba wytworzenia czynników biologicznych dla wrogich celów i ich sposoby dostarczenia”, inaczej mówiąc, „nową formę broni biologicznej”. To narusza Konwencję o Broni Biologicznej, wdrożonej w 1975, a która była nieskuteczna głównie dlatego, że Ameryka odmówiła zgody na inspekcje jej laboratoriów.

Ta piątka naukowców mówi, że te „łatwe uproszczenia można wykorzystać do wyprodukowania nowej klasy broni biologicznej, która będzie wyjątkowo dobrze przenoszona na podatne gatunki roślin dzięki dyspersji owadów jako środka dostarczania”.

Ten scenariusz ataku na kultury rolnicze w Rosji, Chinach i innych krajach, nadzorowany przez Pentagon rojami owadów przenoszących wirusa, to żadna bajka science-fiction. Program DARPA to nie jedyny wykorzystujący owady jako broń wojenną. Amerykański Office of Naval Research poprosił o badanie z Washington University in St Louis [2] po to, żeby przekształcić szarańczę w drony biologiczne [3].

Za pomocą elektrody wszczepionej w mózg i maleńkiego nadajnika na grzbiecie owada, operator naziemny może odcyfrować, co wyłapują anteny szarańczy. Owady te mają węchową zdolność natychmiastowego wykrywania różnych rodzajów substancji chemicznych w powietrzu – co pozwala na identyfikację zapasów materiałów wybuchowych i innych miejsc, które mogą zostać trafione przez ataki powietrzne czy rakietowe.

Jeszcze bardziej przerażające scenariusze wymieniono w artykule redakcyjnym przez tych pięciu naukowców w Science. Program DARPA – podkreślają – jest pierwszym programem dotyczącym opracowania genetycznie modyfikowanych wirusów, które można będzie roznosić w środowisku, i które będą mogły infekować organizmy „nie tylko w rolnictwie”. Inaczej mówiąc, ludzie mogą być na liście wśród organizmów potencjalnie skażonych przez pochodzące od owadów zakaźne wirusy.

Wiemy, że w czasie zimnej wojny w laboratoriach w Ameryce i innych krajach prowadzono badania nad bakteriami – kiedy te czynniki są roznoszone przez owady (wszy, pchły, kleszcze), to mogą wywołać epidemie w kraju wroga. Należą do nich Yersinia Pestis bacteria, źródło dżumy (przerażającej „czarnej śmierci” w średniowieczu) i wirus Ebola, który jest zarówno zakaźny jak i śmiertelny.

Dzięki dostępnym dzisiaj technikom, możliwa jest produkcja nowych rodzajów patogenów, roznosić je przez owady, przed którymi namierzone społeczeństwo nie miałoby żadnej obrony.

„Plagi” które według narracji biblijnej zesłał Bóg na Egipt olbrzymimi rojami komarów, pcheł i szarańczy, mogą dzisiaj naprawdę wysyłać ludzie by zaatakować cały świat. Tym razem nie ostrzegają nas prorocy, a naukowcy którzy zachowali swoje człowieczeństwo.

Manlio Dinucci