Strona główna > Dziennikarstwo śledcze > Firmowe kartki świąteczne – dlaczego warto?

Firmowe kartki świąteczne – dlaczego warto?

Kartki świąteczne do niedawna powszechnie wysyłane były pomiędzy rodzinami, przyjaciółmi czy też dalszymi znajomymi. Jak się jednak okazuje, moda ta powoli zanika wraz z rozwojem technologicznym i przenoszeniem wszystkiego do internetu. Obecnie wysyłanie świątecznych kartek z życzeniami coraz powszechniej realizowane jest przez firmy. Dlaczego jest to bardzo dobry pomysł i jak wpływa na prowadzenie biznesu?

Dlaczego warto zainteresować się kartkami świątecznymi?

Co konkretnie sprawia, że biznesowe kartki świąteczne to taki dobry pomysł? Być może dla wielu osób zaskoczeniem będzie, że dziś, gdy powszechne jest wysyłanie SMS-ów- czy też maili, papierowa forma życzeń może mieć jeszcze jakież znaczenie. Jak się jednak okazuje – ma i to ogromne. Wszystko z powodu bardzo długiej tradycji wysyłania listów i kartek z życzeniami. Bożonarodzeniowe kartki świąteczne stały się swego rodzaju rytuałem i jednym z wielu elementów świątecznej atmosfery.

Pamiętać jednak trzeba, że dla firmy zamówienie dużej ilość kartek to dość spory koszt. Z jakiego zatem powodu przedsiębiorstwa powinny się tym zainteresować i zainwestować w takie kartki? Jakie z tego płyną dla nich korzyści? Przede wszystkim na uwadze trzeba mieć to, że kartki świąteczne dla firm z logo, czy też nazwą wkomponowaną w bardzo estetyczny i pięknie wykonany wzór kartki, to przede wszystkim miły dla oka gadżet, który każdemu klientowi i kontrahentowi sprawi dużą radość. Kartka ta w okresie przedświątecznym wywoła również poczucie, że firma zwyczajnie o nich pamięta. Pozwala to utrzymywać pozytywne relacje pomiędzy firmą a kontrahentami. Jest to rzecz zgodna z duchem świątecznej atmosfery i idealnie wpisuje się w świąteczny folklor, a jednocześnie stanowi rewelacyjną formę reklamy dla firmy.

O czym trzeba pamiętać?

Żeby jednak wszystkie powyższe zalety i korzyści płynące ze stosowania świątecznych kartek z życzeniami mogły mieć miejsce, kartki tego typu muszą spełniać kilka bardzo ważnych cech. Nie może to być pierwsza lepsza kartka świąteczna, która masowo zostanie wysłana do klientów i partnerów w biznesie. Takie działanie zostałoby odebrane jako nietaktowne.

O czym zatem trzeba pamiętać, gdy realizuje się taki projekt ? Przede wszystkim o tym, że jeśli kartka ma naprawdę ucieszyć odbiorcę, musi być ręcznie napisana. Oznacza to dla odbiorcy zaangażowanie i szczerość przesyłanych życzeń. Inną bardzo ważną sprawą jest to, aby karki były wysyłane w odpowiednim terminie. Dostarczenie ich po świętach lub też na długo przed nimi oznaczać będzie brak profesjonalizmu. Nie można także zapominać o tym, że kartki świąteczne dla firm z logo powinny mieć możliwie jak najmniej odnoszące się do religii grafiki, ponieważ nie wiemy, kto będzie ich odbiorcą. Najlepiej przy okazji takich kartek korzystać z w pełni uniwersalnych motywów świątecznych, takich jak mikołaj, choinka czy też prezenty.

Podsumowane

Firmowe kartki świąteczne dla firm mogą przynosić naprawdę wiele korzyści. Ich umiejętne używanie to nie tylko rewelacyjna reklama, lecz również wzmocnienie relacji biznesowych, czy też zwyczajne wpłynięcie na to, jak postrzegana będzie firma wśród klientów.