Strona główna > Dziennikarstwo śledcze > Dr.Henry Makow: Zło zawsze podszywa się pod dobro

Dr.Henry Makow: Zło zawsze podszywa się pod dobro

Znakomity film braci Coen z 2009 roku, A Serious Man , ukazał bankructwo judaizmu jako religii. (Zobacz moją recenzję poniżej.) 

Do tej pory nie rozumiałem intrygującej  bajki w jidysz na początku filmu. 

Dybuk to  złowrogi duch zmarłej osoby, która wędruje po świecie, szerząc zło. W bajce (zobacz film) uprzejmy Dybuk przekonuje męża, że ​​nie jest on złowrogim duchem zmarłego, a plotki o jego śmierci były przedwczesne.

Ale czujna żona nie daje się oszukać i podejmuje zdecydowane działania, dźga Dybuka w serce. Rzeczywiście, nie krwawi, bo już nie żyje. 

Zło zawsze podszywa się pod dobro. Pomyśl o wszystkich naszych przywódcach politycznych. Pomyśl o dr.Fauci i Bill Gates. Udają, że leży im na sercu nasze dobro, podczas gdy w rzeczywistości są satanistami, zdrajcami i gangsterami.

Co ważne, ta przypowieść w jidysz nie pochodzi z żydowskiego folkloru. Czy w żydowskim folklorze można znaleźć coś prawdziwie moralnego? Bracia Coen napisali to jako ważne przypomnienie, że zło musi zostać zdemaskowane i wygnane z ciała politycznego poprzez śmiałe działania. Ten film robi niezatarte wrażenie.

Przypowieść ta jest także metaforą samego judaizmu,  satanistycznego kultu  zdefiniowanego przez Kabałę (satanizm)  udającego religię ; śmierć krąży po świecie. Kabała plami i ostatecznie niszczy każdego, kogo dotknie, zarówno Żyda, jak i nie-Żyda. Najpierw satanizm zaraził Żydów, potem świat poprzez masonerię (żydowski kabalizm). Wpuściliśmy ich do naszego domu, do gospodarki i polityki społecznej, w wyniku czego jesteśmy  opętani przez szatana  i stoimy w obliczu strasznej biblijnej kary .

Aktualizacja od 30 grudnia 2017 r

dr Henry Makow 


Hollywood został oskarżony
 o przedstawianie chrześcijaństwa z żółtawym okiem, podczas gdy cukrował Żydów i judaizm. Albo przedstawia Żydów jako nie-Żydów .

Wreszcie film realistycznie przedstawiający Żydów. „A Serious Man”  , nagrodzonego Oscarem scenarzystów i reżyserów Joela i Ethana Coenów, satyruje wiele żydowskich typów i sugeruje, że judaizm jest oszustwem.

Jeśli to zapoczątkuje tendencję do uczciwej samokontroli, to jest jeszcze nadzieja dla ludzi.

Rozgrywający się w Minneapolis w 1967 roku „A Serious Man” jest hołdem dla żydowskiego wychowania braci Coen. Bohaterem jest nauczyciel fizyki Larry Gopnik, grany przez aktora teatralnego Michaela Stuhlbarga, który podobnie jak biblijny Hiob boryka się z wieloma trudnościami.

poważny.jpg

„Nie zrobiłem nic złego”, protestuje, gdy Judith, jego nadąsana żona, oznajmia, że ​​zostawia go dla Sy Ablemana (na zdjęciu razem, po lewej). Larry to „poważny człowiek” – pracowity, etyczny i odpowiedzialny. Dlaczego Bóg go wystawia na próbę?

Larry zwraca się do przyjaciółki Mimi o współczucie. „Odszyfrowanie tego, co Bóg próbuje ci powiedzieć, nie zawsze jest łatwe” – mówi. „Jesteśmy Żydami, mamy tę tradycję, z której możemy czerpać, aby pomóc zrozumieć. Kiedy jesteśmy zdziwieni, mamy wszystkie historie, które zostały przekazane ludziom.”

W rzeczywistości ta studnia jest sucha. Gopnik odwiedza rabinów, którzy opowiadają historie niezwiązane z jego dylematem. Jeden każe mu znaleźć „Ha Shem” (Bóg, „imię”) wszędzie, nawet na parkingu. Inny opowiada historię dentysty, który znalazł hebrajskie litery na zębach poganina. „Co oznacza ta historia?” Mówi Gopnik. „Nie wiem” – odpowiada rabin.

W końcu Gopnik błaga o audiencję u szanowanego starszego rabina Marshaka. „Jest zajęty” – mówi Larry’emu jego sekretarz. „Nie wygląda na zajętego” – mówi Larry.

– On myśli – zapewnia go sekretarz.

Po swojej Bar micwie syn Gopnika, Danny, ma audiencję u legendarnego Marshaka.

Wreszcie wielki rabin otwiera usta i cytuje piosenkę Jefferson Airplane „Somebody to Love”. (1967)

Kiedy okaże się, że prawda jest kłamstwem,
a wszystkie radości w tobie umierają,
czy nie chcesz, żeby ktoś kochał,
czy nie potrzebujesz kogoś do kochania,
czy nie kochałbyś kogoś, kto by
cię kochał , lepiej znajdź kogoś do kochania

Zabawne? Tak, ale też prawda. To stało się credo naszych czasów. Żydzi przodowali w zastępowaniu religii romansem i seksem. Być może zrodziło się to z wyobcowania z ich własnej „religii”.

Porównaj z Paulem Simonem, „Kathy’s Song”,

 

Jedyną prawdą, jaką znam, jest prawda ŻYDOWSKA

ROZMOWA

Joseph Sobran powiedział, że praca w National Review przez 21 lat była jak przysłuchiwanie się rozmowie Żydów. Ta obserwacja dotyczy nie tylko dyskursu politycznego. Żydzi, często Żydzi iluminaci, nadzorują ogólnie dyskurs kulturowy. Ustawiają okulary okrakiem na naszych nosach i decydują, kto będzie rządził .

„A Serious Man”  jesteśmy wtajemniczeni w rozmowę, jaką Żydzi toczą o sobie. Wreszcie jesteśmy świadkami uczciwej samokrytyki. Jako krytyk Village Voice , Ella Taylor napisała „ A Serious Man jest zatłoczony grubymi Żydami, agresywnymi Żydami, pasywno-agresywnymi Żydami, zdrajcami, przegranymi Żydami, szalonymi Żydami, emo-Żydami, Żydami, którzy siorbią swój rosół i przychodząc jako mędrcy pokazują garść żółtych zębów, nic nie wiedzący rabini.”

coeh-bros.jpeg

Rzeczywiście, bracia Coen zrobili dla Żydów to, co Fellini zrobił dla Włochów. Nie sądzę, że chodziło o złośliwość, ale raczej o uznanie żydowskich ograniczeń w stylu, kulturze i religii, tj. konformizm, poszukiwanie statusu i bezsensowne przestrzeganie.

Film odsłania również pozorną pogardę Żydów dla nie-Żydów, „gojów”. Gojowscy sąsiedzi Gopnika to myśliwi, którzy wracają do domu z zakrwawionym jeleniem przywiązanym do dachu. Jest odkrywcza scena, w której Gopnik zostaje skonfrontowany w domu z ojcem studenta z Korei Południowej, gojowski sąsiad staje w obronie Gopnika ale Gopnik lekceważy jego poparcie i woli kłócić się z nowym imigrantem.

Czy ten film to żydowska nienawiść do samego siebie? Nie sądzę. Żydzi uznają uczciwą satyrę i uważają ją za odświeżającą. Siedziałem obok pary Żydów w średnim wieku, która ryczała ze śmiechu. Ostatecznie Żydzi są pierwszymi ofiarami własnej kultury. Zostali pozbawieni odmładzających korzyści płynących z autentycznej samokrytyki.

„Poważny człowiek” to znaczna poprawa w porównaniu z dwoma ostatnimi filmami Coena. „No Country for Old Men” i „Burn After Reading” były ponure, brutalne i nihilistyczne. Wspaniale jest widzieć tych utalentowanych filmowców badających rozpoznawalną rzeczywistość.

Nie wiem, dlaczego ludzie mają tyle problemów z pojęciem „Boga”. Jest synonimem naszych duchowych ideałów: absolutnej prawdy, dobroci, sprawiedliwości, pokoju, piękna i miłości. Nie mamy innego wyboru, jak tylko wierzyć w Jego imię i działać w Jego imieniu.

gopnick.jpeg

Tak, złe rzeczy przytrafiają się dobrym ludziom, takim jak Larry Gopnik. Ale to nie wina Boga. Zwykle to nasza wina, innych bezbożnych ludzi lub przypadek natury. W uczciwości wobec Boga złym ludziom przytrafia się więcej złych rzeczy.

Ogólne zniesławienie Boga i religii ma więcej wspólnego ze spiskiem iluminatów niż z czymkolwiek innym.

źródło:henrymakow.com

cały film (napisy PL)

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *