Strona główna > Uncategorized > 10 rzeczy uważasz za zdrowe a mogą nie być

10 rzeczy uważasz za zdrowe a mogą nie być

1. Mydło antybakteryjne i płyn dezynfekcyjny do rąk

Wiele osób uważa, że używanie mydła przeciwbakteryjnego zapobiega infekcjom. Tak, te produkty zabijają bakterie i inne drobnoustroje, ale w ogóle nie mają wpływu na wirusy wywołujące choroby.

Systematyczny przegląd opublikowany w 2007 w Journal of Clinical Infectious Diseases ustalił, że mydło przeciwbakteryjne zawierające triklosan nie zapewnia żadnej dodatkowej korzyści w porównaniu ze zwykłym mydłem niebakteryjnym. [1] To jest ciekawe, bo triklosan wykazał liczne niepożądane skutki uboczne np. oporność na antybiotyki i zaburzenia hormonalne. W związku z tym, dlaczego w ogóle dokładamy go do mydła?

Wpisz w wyszukiwarkę triklosan i okaże się, że jest nawet rakotwórczy…

2. Antyperspirant /dezodorant

Dezodorantów powszechnie używa się codziennie by zapobiec poceniu się, a tym samym odorowi. Problem z nim jest taki, że celowo zatrzymuje organizm od robienia tego co powinien robić – usuwać toksyny. Dlatego to że pocimy się ma cel. Nie tylko to, ale dezodoranty zawierają wiele szkodliwych substancji chemicznych jak np. aluminium, parabeny, glikol propylenowy i inne.

Aluminium jest wchłaniane przez skórę, i w ten sposób łatwo wchodzi do krwiobiegu. Badanie z 2001 wykazało, że aluminium występowało w próbkach krwi nawet po 15 dniach od użycia. [2] To sprawia, że dezodorant z aluminium jest bardzo skutecznym sposobem „dostarczania” go do mózgu. Wielokrotni wykazano, że aluminium jest neurotoksyną [3], i wielu uważa, że jest powodem choroby Alzheimera.

3. Krzesło

Niektórym osobom to może się wydawać absurdalne, ale siedzenie na krześle przez długi czas może być bardzo szkodliwe dla zdrowia. Niezliczone badania wykazały związek między nadmiernym siedzeniem i powstawaniem chorób jak np. cukrzyca typu 2, choroba serca, rakiem jelita grubego, piersi i endometrium (błona śluzowa macicy). [4,5,6]

Wielu ekspertów zaleca nie siedzenie dłużej niż 3 godziny dziennie. [7] Jeśli pracujesz w biurze, powinieneś pracować przy stojącym biurku, albo wstawać z krzesła po każdych 20 min. siedzenia choćby na 1 minutę, i dużo chodzić w ciągu dnia. Dobrym pomysłem jest picie dużej ilości wody, to zmusi cię do częstego wstawania i chodzenia do toalety!

4. Loofah [wymowa: lufa] naturalna gąbka

Przyznam się, że dla mnie to coś zupełnie nowego! Ale po zbadaniu, pomysł że  może być niezdrowa jest sensowny. Loofah używa się pod ciepłym prysznicem, i ciepło i wilgoć stwarzają idealne środowisko dla rozrostu pleśni i bakterii. Kiedy użyje się je na rankach na skórze, to one łatwo ulegają infekcji.

Żeby uniknąć tego problemu, wybierz luffę naturalną, gdyż ona zawiera enzymy hamujące rozrost drobnoustrojów. Po użyciu dobrze wypłucz, wyciśnij i wysusz w ciemnym chłodnym miejscu.

5. Blender

Blender to niesamowite urządzenie powszechnie używane do sporządzania smacznych i zdrowych koktajli, ale jeśli nie wyczyści się go dokładnie po każdorazowym  użyciu, może być idealną wylęgarnią dla bakterii. Często tylko się go płucze w wodzie i wydaje się być czysty, ale jego uszczelka pod ostrzem, jak odkryto, zawiera 1 / 3 znajdowanych w kuchni drobnoustrojów takich jak salmonella, E. coli, drożdżaki i pleśń. [8]

Proste rozwiązanie: rozłóż go na części,  dokładnie wymyj ostrza i uszczelkę po każdorazowym użyciu

6. Patyczki z bawełnianymi końcówkami

Nie wiem jak ty, ale bardzo lubię czyścić sobie uszy; to sprawia mi przyjemność. Ale nasze organizmy są niemal zawsze wyposażone w narzędzia naturalnie usuwające toksyny. Oczywiście woskowina uszna tworzy się jedynie w 1 / 3 zewnętrznej części ucha, więc kiedy wkładasz w ucho patyczek, to tylko wpychasz woskowinę w kanał uszny, co może uszkodzić bębenek jak i wywołać utratę słuchu i infekcję. [9]

7. Przetworzone soki owocowe

Częściej niż nie, producenci żywności i napojów są nieuczciwi w kwestii swoich produktów. Szczerze, sok owocowy to wielkie oszustwo w tym przemyśle. Reklamowane jako „zdrowy początek dnia”, i „pełna dawka owoców i warzyw”, to na pewno poważne kłamstwo. Większość soków owocowych na dzisiejszym rynku zawiera tak dużo i niekiedy więcej cukru niż pełne cukru inne napoje. [10] Soki są często pasteryzowane, czyli podgrzane do wysokich temperatur. Ten proces zabija wiele enzymów koniecznych do poprawnego trawienia cukrów, ale to nie oznacza, że owoc w całości jest niezdrowy, gdyż w postaci naturalnej zawiera błonnik i witaminy konieczne dla organizmu do radzenia sobie z cukrem.

Wspaniałą alternatywą dla takiego soku owocowego, mówiąc szczerze, jest woda. Dobrze jest konsumować własnoręcznie zrobiony sok razem z pulpą.

8. Mleko

Pokazuje się coraz więcej dowodów na to, że mleko nie jest dobre dla nas. Poniżej przykłady tego:

·         W artykule opublikowanym w Journal of the American Medical Association Pediatrics,  pediatra z Harvardu, David Ludwig, podkreśla, że złamania kości są rzadsze w krajach gdzie ludzie nie piją mleka, w porównaniu z innymi w których je się pije, zauważając, że są inne liczne źródła wapnia. [11]

·         Inne badanie opublikowane w American Journal of Public Health, wykazało, że konsumpcja nabiału może faktycznie zwiększać o 50% ryzyko złamań. [12]

·         Badania wykazały, że wapń nie chroni tak kości jak myślimy. Badania suplementów wapnia nie wykazały żadnych korzyści w zmniejszaniu złamań kości. W rzeczywistości wit. D wykazuje większą skuteczność w zmniejszaniu ryzyka złamania kości. [13]

·         Badania wykazały też, że nabiał może o 30-50% zwiększać ryzyko raka prostaty. [14]

 

Jest wiele alternatyw dla mleka. Wiele osób poświadcza zdumiewające substancje odżywcze i korzyści jakie daje organizmowi surowe mleko. Ale mleko nie pochodzi tylko od krów, może być kokosowe, migdałowe, ryżowe, z orzeszków ziemnych [arachidowe], nasion konopi itd. Te mleka są dostępne w sklepach i bardzo łatwe do zrobienia samemu. Często zawierają więcej substancji odżywczych niż krowie mleko.

9. Środki czyszczące

Codziennie używane w domu środki czyszczące są absolutnie naładowane chemikaliami, które często są bardzo toksyczne. Niektóre z nich to: amoniak, metoksychlor, fosfor, wodorotlenek sodu i potasu, kwas siarkowy, formaldehyd, benzen i chloroform, to tylko kilka z tysięcy. Niestety, w Ameryce, często w Kanadzie i wielu innych krajach, stosowanie toksycznych chemikaliów nie jest w ogóle uregulowane przepisami. Ogólnie, kiedy używasz czegoś do czyszczenia w domu, to nie myślisz o toksycznych całunach jakie pozostawiają.

Na szczęście wiele osób stało się świadomych o niebezpieczeństwach niektórych z tych chemikaliów, i dlatego wiele firm wyszło z bezpieczniejszymi, nie-toksycznymi alternatywami tak samo skutecznymi.

10. Woda z kranu (i niektóre butelkowane)

To na pewno nie wiąże się z całą masą kontrowersji. Tak, woda jet wyjątkowo ważna dla zdrowia, i odpowiednie nawodnienie organizmu może zapobiec wielu negatywnym skutkom zdrowotnym. Ale ważna jest gwarancja, że woda pitna jest czysta i bezpieczna do picia. Teraz kontrowersja… ok. 67% [15] wody pitnej w Ameryce zawiera fluor. Przyczyną tego, jak wierzy wielu ludzi, jest to, że fluor chroni zęby przed próchnicą, ale „fluor” dodawany do wody z kranu to w ogóle nie jest fluor, a produkt odpadowy z produkcji aluminium i nawozów, i nazywa się kwas fluorowodorowy. Ta substancja jest zbyt toksyczna by ją palić czy wyrzucać, a jeszcze uważa się ją za bezpieczną na tyle by dodawać do wody pitnej. To wydaje się trochę podejrzane, prawda? Jest wiele dowodów pokazujących jak szkodliwa jest ta substancja dla naszego zdrowia. Praktycznie zakazana jest w całej Europie jak i w wielu kanadyjskich miastach. Więcej artykułów o fluoryzacji wody here.

Uwaga: Filtr Brita nie usuwa fluoru.

przypisy:

1) http://cid.oxfordjournals.org/content/45/Supplement_2/S137.long

2) http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0278691500001186

3) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2198876

4) http://content.onlinejacc.org/article.aspx?articleid=1679535

5) http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs00125-012-2677-z

6) http://annals.org/article.aspx?articleid=2091327

7) http://bmjopen.bmj.com/content/2/4/e000828.full.pdf+html

8) http://time.com/4013141/health-products-hand-sanitizer/

9)http://www.collective-evolution.com/2015/06/23/after-reading-this-you-might-reconsider-never-cleaningthe-inside-of-your-ears-again/

10) http://www.thelancet.com/journals/landia/article/PIIS2213-8587(14)70013-0/fulltext

11) http://www.huffingtonpost.ca/2013/07/05/harvard-milk-study_n_3550063.html

12) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9224182

13) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12540414

14) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15883441

15) http://www.cdc.gov/fluoridation/statistics/2012stats.htm

This article originally appeared on Collective Evolution.

źródło:

http://www.renegadetribune.com/10-things-you-may-think-are-healthy-but-probably-arent/

tłumaczenie Ola Gordon

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *