Najnowsze

Opublikowano Styczeń 24, 2013 Przez Jan W Bez kategorii, Żydomasońska rewolucja w "Kościele katolickim"

ŻYDOMASOŃSKA REWOLUCJA W PSEUDO-„KOŚCIELE KATOLICKIM”: Wojtyła pod wpływem teozofki Heleny Bławackiej

Źródło: http://gazetawarszawska.com/2013/01/23/wojtyla-pod-wplywem-teozofki-heleny-blawackiej/

Data publikacji: 23.01.2013

Wojtyla influenced by theosophist Helena Blavatsky

Wojtyła pod wpływem teozofki Heleny Bławackiej

http://www.traditioninaction.org/ProgressivistDoc/A_003_WojtylaBlatvatskyr.htm

tłumaczenie Ola Gordon

Od lat uczniowskich w liceum, Karol Wojtyła ulegał głębokim wpływom swojego wadowickiego mentora, Kotlarczyka, nauczyciela historii i dyrektora teatru. Później on i Wojtyła założyli eksperymentalny Teatr Rapsodyczny. To Kotlarczyk wprowadził Wojtyłę w fenomenologię.

Tak się zdarzyło, że Kotlarczyka zainspirowała Helena Petrowna Bławacka, rosyjska założycielka nowoczesnego teozofizmu.

Bławacka, jak Wojtyła, nauczali, że religie były bardzo podobne do siebie, wszystkie pochodziły z tego samego źródła.

Poniżej przedstawiamy dwa dokumenty i ich angielskie przekłady z włoskiego i francuskiego:

1. Reprodukcja 2 stron z książki Il Pensiero of Karol Wojtyla [Myślenie Karola Wojtyły] Rocco Buttiglione,  włoskiego współczesnego filozofa i polityka. W niej autor wyjaśnia wpływ Kotlarczyka na Wojtyłę, a także wpływ Bławackiej na Kotlarczyka.

kot1

2. Reprodukcja strony z francuskiego czasopisma Le Monde des Religions, który przedstawia podsumowanie poglądów Bławackiej.

O pośredniej inicjacji Wojtyły w sposób myślenia Bławackiej poprzez Kotlarczyka:(oryginalny tekst włoski zaznaczony po prawej)W latach kiedy był uczniem liceum, Wojtyła spotkał w Wadowicach Mieczysława Kotlarczyka, nauczyciela historii w miejscowej szkole żeńskiej, a także dyrektora teatru i teoretyka w kwestii roli świata w teatrze. . .W tym typie teatru zostały drastycznie zredukowane: znaczenie wydarzenia, wątek i normalne sposoby komunikacji. Bardziej niż na wydarzeniu, skupiano się na tym co dzieje się w wewnętrznym sumieniu i na sposobie w jaki zamknięta w nim jest obiektywna rzeczywistość. Być może to pomoże nam zrozumieć unikalny i najbardziej oryginalny sposób w jaki Wojtyła interpretował i przeżywał wiele problemów fenomenologii, a mianowicie sprawę sumienia. W pewnym sensie, jego inicjacja w fenomenologię dokonała się na tej pośredniej i nieortodoksyjnej, filozoficznej drodze teorii teatru, a przede wszystkim w jego doświadczeniu jako aktor pod kierunkiem Kotlarczyka [3].

“Uwaga 3: Żeby zrozumieć Kotlarczyka, ponad to co mówi o nim Wojtyła, ważne wydaje się przeczytać Mieczysława Kotlarczyka “Sztuka żywego słowa” (Gregorianum, Rzym, 1975), ze wstępem kard. Karola Wojtyły. . . Odnośnie relacji jakie istnieją między słowem [mówionym] i przedmiotem [widzianym],Kotlarczyk czytał i rozważał teksty z tradycji teozoficznej Heleny Petrownej Blawackiej, J Świtowskiego, Ignacego Matuszewskiego. . . i z tradycji hebrajskiej – Ismara Elbogena – zgodnie z którą wszystko redukowane jest do syntezy osobistej” (Rocco Buttliglione, Il pensiero di Karol Wojtyla, Mediolan: Jaca Books, 1982, s. 34-5)

O Helenie Bławackiej, francuskie czasopismo Le Monde des Religions podaje następującą informację:

(oryginalny francuski tekst zaznaczony poniżej)

kot2

kot3

“Helena Bławacka, założycielka Towarzystwa Teozoficznego, ustanowiła swoją siedzibę w Adyar, Indie, a nie na Zachodzie. Było to w latach 1880. W tamtych czasach podróż [do Indii] była dosyć długa i trudna. Ale ten wybór lokalizacji odzwierciedlał jej całą filozofię.

Helena Bławacka wierzyła w pierwotną tradycję, pierwsze źródło, z którego pochodziły wszystkie religie. To byłaby tradycja wschodnia. ‘Idea, że wszystkie religie są podobne, istniała już wśród pewnych chrześcijan’ mówi historyk Pierre Barrucand, ‘a Helena Bławacka i jej uczniowie przyjęli ten pogląd za własny’. Według Heleny Bławackiej, Tybet był centrum Wielkiego Białego Braterstwa/Bractwa?, towarzystwa kosmicznych mistrzów rządzących planetą”. (Actualite des Religions, materiały o New Age, artykuł “Pas si nouveau“, wrzesień 1999, s. 45).

kot4

Helena Pietrowna Bławatska, „Lucifer”

1887. 25 maja
Decyzja w sprawie wydania „Lucifer”
luc1
Na spotkaniu w dniu 25 maja postanowiono zwolnić magazyn „Lucifer” (Light Bearer) i założyć własną firmę wydawniczą. Redaktor Naczelny – HP Bławatska. Został drugim redaktorem pisarza Mabel Collins nagrał kilka lat wcześniej, tekst jest „światłem na drodze.” Został on zamieszkał w jej domu w Helena Pietrowna Bławatska Lodge Londone.Kogda wymagać bardziej przestronny pokój, znajdujący się blisko centrum Londynu, bracia sfilmowana Keathley odpowiednią trzypiętrowy dom na drodze Lanzdaun.Przeprowadzka do nowego miejsca we wrześniu zbiegło się z wydaniem pierwszego numeru „Lucyfer”.Magazyn sprzedał 15.000 ekzemplyarov.V sam problem grudnia, druga część Blavatsky artykułu – „. Esoteric charakter Ewangelii” 1888. W czasopiśmie „Lucifer” opublikował opowiadanie HP Bławatska „wizji karmicznej.”

Komentowanie zamknięte.