Najnowsze

Opublikowano Lipiec 6, 2013 Przez minutus W NWO

Xbox One – reklama i rozpoznawanie twarzy

Microsoft i Sony właśnie ogłosiły nowe możliwości swoich platform. Szczegóły stają się coraz bardziej oczywiste – biometria pojawia się w opisach więcej niż jeden raz. Jeśli chodzi o Xbox One – to w odniesieniu do reklamy za pomocą funkcji rozpoznawania twarzy.

Według wywiadu w SickTwiddlers, poprzez kamerę systemu Kinect, reklamy mogą być nakierowane na osobę siedzącą przez konsolą. Jest też coś co firma traktuje bardzo poważnie. Kokpit reklamowy jest głównym „konikiem” projektu Xbox.

Choć firma twierdzi, że za pomocą kamery Kinecta zbiera minimalny poziom danych, reklamy mogą być dobierane ze względu na wiek, płeć i inne cechy. Według developera Xbox Live, cytowanego w wywiadzie SickTwiddlers, spółka nie zbiera wielu danych biometrycznych za pomocą kamery, a to w celu ochrony prywatności użytkowników [ach! Kamień z serca! – Ussus].

W ostatnich miesiącach wyszło na jaw, że nowy Xbox może mierzyć tętno bicia serca, poprzez badanie koloru i przejrzystości skóry. Jak system to wykorzysta? Zobaczymy.

Uprzednio już poinformowano w BiometricUpdade.com, że Microsoft w zeszłym roku złożył patent związany także z rozpoznawaniem twarzy. W dokumentacji wpisano, że rozpoznawanie twarzy ma pomóc graczom, którzy po prostu wchodzą do pokoju, w przyłączeniu się do już prowadzonej rozgrywki.

Również w zeszłym roku, firma złożyła patent na rozpoznawanie twarzy wykorzystywane do uwierzytelniania gracza, który trzyma w rekach kontroler do gry.

5 VII 2013 r.
źródło: Adam Vrankuli, BiometricUpdate
przygotował: Ussus

Tags : , ,

Komentowanie zamknięte.