Opublikowano Grudzień 14, 2014 Przez NS W Świat

Wiem, że to pomówienie wobec tych, którzy uważają się za Żydów, ale są Chazarami

Wracamy do sprawy publikowanej już na Wolnej Polsce. Oto zdanie w tej sprawie „fachowca od spraw żydowskich”.

W grudniu 2012 roku izrahellski genetyk, dr Eran Elhaik, opublikował dokument p.t. The Missing Link of Jewish European Ancestry: Contrasting the Rhineland and the Khazarian Hypotheses, (link do tłumaczonego już materiału wraz z plikiem pdf do pobrania tutaj: http://wolna-polska.pl/wiadomosci/brakujace-ogniwo-pochodzenia-zydostwa-europejskiego-konkurencja-hipotezy-nadrenskiej-chazarskiej-2014-11)

w jakim naukowo dowiedziono, że żydzi aszkenazyjscy, a więc 90% wszystkich żydów na świecie, są potomkami Chazarów; ludności niegdyś potężnego imperium, którego pogański król, a potem jego pogańscy poddani, dokonali konwersji na judaizm rabiniczny en masse w VIII wieku.

Dr Elhaik omówił poprzednie badania, z jakich wynikało, że istnieje dowód na to, że aszkenazyjscy żydzi nie są potomkami chazarskimi, lecz że pochodzą rzekomo z Lewantu: „Mam wrażenie, że te wyniki zostały napisane zanim rozpoczęły się badania. Najpierw wystrzelono strzałę do tarczy – a potem dopiero zaczęto malować cel strzału”.

W przeciwieństwie do poprzednich badań, jakie „udowodniły” to, co syjonistyczni Chazarowie chcieli usłyszeć tzn. że są oni potomkami plemienia z Judei, badanie Elhaika spotkało się z absolutną ciszą w izrahellu, ze strony niemal wszystkich historyków i genetyków. Wszyscy oni odmawiają komentarza dla izrahellskiej gazety Haartez (link do żydowskiej gazety: http://www.haaretz.com/weekend/week-s-end/the-jewish-people-s-ultimate-treasure-hunt.premium-1.490539)

Pierwszy powiadomił mnie o tym Henry, ceniony komentator na tym blogu, który wskazał mi to badanie i wysłał mi kopie dokumentu Elhaika oraz sprawozdania na temat tych badań, jakie ukazało się w czasopiśmie Genome Biology and Evolution, publikowanym przez Oxford University Press. Nie pierwszy raz dostaję bardzo interesujące dokumenty tą drogą, zatem wielkie podziękowania dla Henry’ego!

Na pierwszych dwóch stronach poniżej wspomniana recenzja z Genome Biology and Evolution sporządzona ręką Danielle Venton, jest ona raczej bardzo jasna. Powyżej link do Haartez, jest to raport mainstreamu o badaniach Elhaika. Samo studium badawcze jest pracą naukową sporządzoną przez genetyków dla genetyków, więc nie wszystko da się „czytać lekko”, delikatnie mówiąc.

Wyjątki z recenzji Genome Biology and Evolution (pod tekstem zdjęcia 2 stron publikacji):

“…czy dowód historyczny tych wydarzeń zachowany został w genomie? Eran Elhaik, genetyk z Johns Hopkins School of Public Health twierdzi, że tak. W niedawno opublikowanej pracy Genome Biology Evolution (2012) wzywa do rewizji powszechnie akceptowanych założeń co do pochodzenia żydów….

Choć jego badania nie spotkają się z ciepłym przyjęciem w wielu kręgach, Elhaika bardziej interesowały odkrycia medyczne niż polityczne….

Elhaik pierwotnie był pod wpływem tej idei, gdy 10 lat temu przeczytał książkę A. Koestlera „Trzynaste plemię”, opublikowaną w 1976 r. Koestler zakładał w niej, że żydów nie mogło być 8 mln w Europie wschodniej bez chazarskiego dodatku. Po przeczytaniu tych myśli „Nie mogłem doczekać się badań genetycznych, jakie pozwoliłyby opublikować ocenę tej hipotezy”, mówi Elhaik….

Rezultaty znajdujące się w obecnej literaturze są mylące. „Każdy generalnie zakłada, że żydzi aszkenazyjscy są wyizolowaną populacją, a zatem są do siebie podobni, co jest całkowicie fałszywe”…

Dla Shlomo Sanda, prof. historii na Tel Aviv University i autora kontrowersyjnej książki Wynalezienie narodu żydowskiego, badanie Elhaika jest potwierdzeniem słuszności dawno skrywanych idei.

Jest to dla mnie oczywiste” mówi Sand. „Niektórzy ludzie, w tym historycy, a nawet naukowcy są ślepi na prawdę. Kiedyś powiedzenie, że żydzi to rasa było antysemickie, teraz powiedzenie, że nie są rasą jest antysemickie. To kompletne szaleństwo, jak historia sobie z nami pogrywa”…