Opublikowano Sierpień 7, 2012 Przez stophasbara W Bez kategorii

Syria Real News – 06 sierpnia 2012

źródło: http://worldmathaba.net/items/1372-syria-real-news-august-6-round-up

Tureccy tajni agency nazywają lidera rebeliantów syryjskich “naszym człowiekiem”

Wywiad turecki odegrał kluczową rolę w oswobodzeniu holenderskiego fotoreportera, Jeroena Oerlemansa i jego brytyjskiego kolegi, Johna Cantlie’a w dniu 26 lipca, donosi gazeta holenderska NRC Handelsblad. Oerlemans i Cantlie zostali pojmani przez “dżihadystów” w północnej Syrii po tym, jak nielegalnie przekroczyli granicę przez dziurę w ogrodzeniu. Operacja w celu uwolnienia obu reporterów była prowadzona przez Sheikha Farwaza, zdaniem NRC jest to miejscowy dowódca tzw. Wolnej Armii Syrii (FSA). Tureccy tajni agenci nazwali Farwaza w obecności zagranicznych dziennikarzy “naszym człowiekiem”.

Uwolnienie fotoreporterów stało się newsem na skalę światową, gdy Oerlemans stwierdził, że wielu bojowników spośród wspieranych z zagranicy bandytów, próbujących obalić rząd syryjski pod pozorem walki o demokrację mówiło z dobrym angielskim akcentem z rejonu Birmingham. 6 sierpnia, Cantlie potwierdził słowa Holendra przed Press TV.

“Żadnego Syryjczyka w zasięgu wzroku. Nie tego się spodziewałem. Dwóch z nich było tak angielskich, że nie umieli mówić po arabsku”.

Szczur usunięty? Syria dymisjonuje premiera

Dotychczasowy premier Syrii, Riyad Hijab, został zdymisjonowany, zawiadomiła państwowa stacja tv. Jego obecne miejsce pobytu jest nieznane, i jest wiele sprzecznych doniesień w kwestii czy nie uciekł on z kraju.

WM: kilka różnych korporacyjnych mediów doniosło w poniedziałek, że syryjski ex-premier (który dopiero co objął to stanowisko w czerwcu b.r.) „przyłączył się” do buntowników i z rodziną zbiegł do Jordanii wraz „z dwoma lub trzema innymi nieznanymi urzędnikami rządowymi”. Raporty te nie zostały potwierdzone do tej pory przez syryjski rząd. Przeciwnie, minister finansów, Mohammad Jleilati, zaprzeczył tym sensacjom (…)

“Jestem obywatelem Syrii, co jest na pierwszym miejscu przed tym, że jestem ministrem” Jleilalti powiedział w syryjskiej tv, podkreślając że mówi ze swego gabinetu, swoje obowiązki wypełnia dobrowolnie i przejrzyście.

Inny minister, Al-Sayyed, powiedział że krążyło mnóstwo plotek medialnych, lecz nie są one w stanie nikogo skłonić do ucieczki ze swej ojczyzny, od moralności czy świata wartości.

Jako komentarz do artykułu w RT, A. Smirt mówi: „Jak w przypadku playlisty CIA z Libii, szpiegowska banda, jaka opanowała US State Department szantażuje syryjskich oficjeli po to, aby porzucili swoje stanowiska, pluje jadem niewybrednych propagandowych łgarstw prosto w ekran syjonistycznych mediów, a potem tajemniczo się ulatnia w wysokopłatnych luksusach opłacanych przez amerykańskiego podatnika. Narody azjatyckie powinny puszczać sobie północnowietnamskie video z nagraniem Johna McCaina, jak ten przyznaje się do przeróżnych zbrodni wojennych i żąda, aby wojsko opuściło Wietnam, to jest na YouTube, niech Amerykanie dowiedzą się więcej o takich indywiduach jak senatorowie John McCain, Lieberman czy Graham.”

Prezydent Bashar al-Assad w poniedziałek dekretem nr 294 zdymisjonował Riyad Hijab, natomiast dekretem nr 295 desygnował na stanowisko premiera kraju Omara Ghalawanji’ego.

Rebelianci twierdzą, że z Kataru i Arabii Saudyjskiej otrzymują lekkie uzbrojenie

Katar i Arabi Saudyjska dostarczają lekkiego uzbrojenia dla sił walczących z wojskiem Assada, twierdzi Bassma Kodmani, rzecznik opozycyjnej Syrian National Council.

„Rebelianci desperacko poszukują broni…Kodmani powiedział stacji radiowej France Europe 1, „…są pewne kraje, które dostarczają lekkiego uzbrojenia i broni konwencjonalnej…a rebelianci są masowo ostrzeliwani przez siły rządowe i brakuje im bardziej zaawansowanych typów uzbrojenia, jakie mogłyby zostać użyte w starciach z lotnictwem”.

Gazeta turecka: wywiad turecki zmusza syryjskich studentów, aby przyłączali się do uzbrojonej opozycji

Gazeta Aydinlik zauważa, że członkowie Związku Młodzieży Tureckiej powiązani z wywiadem tureckim zastraszają syryjskich studentów w Turcji w celu zmuszenia ich do przyłączenia się do tzw. „syryjskiej opozycji”. (…)

Wybuch w budynku syryjskiej stacji tv rani 3 osoby

W poniedziałek ładunek wybuchowy eksplodował w budynku organizacji stacji radiowych i tv w Damaszku.

Dziennikarz stacji SANA dowiedział się, że eksplozaja miała miejsce na 3 piętrze budynku i spowodowała wiele zniszczeń.

Minister informacji, Omran al-Zoubi, przekazał przez telefon informację, że wybuch był spowodowany podłożonym ładunkiem wybuchowym, wywołał niewielkie zniszczenia i zapewnił, że pracownicy są bezpieczni.

“Wiemy, kto stoi za tym tchórzliwym i desperackim aktem kryminalnym”, mówi al-Zoubi, zapewniając że narodowe media Syrii nadal będą przejrzyste w kwestii informowania o prawdziwym przebiegu wydarzeń oraz będą wyrażać aspiracje narodu syryjskiego.

Syryjska armia aresztowała w Aleppo oficerów tureckiej i saudyjskiej armii

Stacja tv donosi, że armia syryjska podczas ofensywy przeciw bandytom w Aleppo aresztowała grupę tureckich i saudyjskich oficerów. (…) Jednocześnie pojawiają się informacje, że syryjskie siły bezpieczeństwa stoczyły wiele starć ze sponsorowanymi przez zagranicę terrorystami na obszrach płn-zach Aleppo. Walki toczą się także w centralnych rejonach miasta, Hanano i Seif al-Dowla, oraz na płn-wsch, w dzielnicy Sakhour.

W niedzielę, armia syryjska rozpoczęła wielką operację oczyszczania płd-zach dzielnic i przedmieść miasta.

Saudyjska gazeta zaprzecza, że książę Bandar zginął

Iran zaprzecza, aby jego obywatele, jakich porwano w Syrii, byli powiązani z wojskiem

Teheran zaprzeczył, aby 48 jego obywateli, wziętych jako zakładnicy w Syrii pod ki=oniec ub.tygodnia byli członkami oddziałów Strażników Rewolucji, co twierdzą rebelianci.

“Stanowczo odrzucamy twierdzenia niektórych mediów jakoby porwani pielgrzymi byli członkami Irańskich Strażników Rewolucji”, powiedział Amir Abdollahian, zastępca ministra ds arabskich dla sieci tv nadawanej po arabsku, Al-Alam.

„Wszyscy z nich to pielgrzymi, którzy chcieli odwiedzić miejsca kultu religijnego”. Buntownicy zamieścili w niedzielę w sieci film, aby przedstawić 48 Irańczyków porwanych w okolicach Damaszku.

Czy Zachód w ogóle posłucha, co do powiedzenia ma Bashar al-Assad?

Wywiad, jaki z Prezydentem Syrii przeprowadził ceniony niemiecki pisarz, Jürgen Todenhöfer, który wyemitowany został w lipcu przez kanał ARD, wciąż budzi ożywioną krytykę i wściekłość wśród całej zachodniej medialnej społeczności.

The New York Times wysmarował długi artykuł na ten temat, pytając w konkluzji – jak 71-letni pisarz i były sędzia, czynny dziennikarz oraz były poseł parlamentu, może w tak drastyczny sposób bronić sam siebie przed oskarżeniami o to, że „rozmawiał z dyktatorem”.

watch?v=3hoo2dtvXOk&feature=player_embedded#!

USA, Zachód wspierają i podsycają terroryzm w Syrii – Ken Stone

…a jednym ze środków, jakich używają, aby dokonać zmiany reżimu, co jest nielegalne w świetle prawa międzynarodowego oraz Karty Narodów Zjednoczonych, jest zaszczepienie terroryzmu i wprowadzenie bandytów na terytorium Syrii w celu zastraszenia całego regionu, zabijanie syryjskiej policji i armii. Aby znaleźć wymówkę dla tych działań, stosowana jest stara śpiewka o humanitarnej interwencji dla usprawiedliwienia zbrojnej interwencji wojsk Natowskich.

Link do artykułu: http://www.presstv.ir/detail/254812.html

Aljazeera służy w charakterze konia trojańskiego w krajach muzułmańskich – Roula Talj

Aljazeera została z samego początku stworzona jako koń trojański. Ma ścisłe powiązania z Izraelem i Zachodem po to, aby służyć ich interesom, kiedy nadchodzi czas na dokonanie jakiejś zbrodni. I oto czas nadszedł  i jesteśmy świadkami strasznych odkryć samej istoty Aljazeery, link: http://presstv.com/detail/2012/08/06/254734/aljazeera-trojan-horse-of-muslim-world/

Komentowanie zamknięte.