Opublikowano Czerwiec 7, 2017 Przez a303 W Żydomasońska rewolucja w "Kościele katolickim"

Światłość Zohar a objawienie siostry Faustyny

Zaintrygował mnie jeden z ostatnich wpisów Aarona na swoim blogu „A Catholic Jew Pontificates„, polecam oczywiście lekturę wszystkich postów na tym blogu. Jest to wyjątkowe ciekawe spojrzenie na wzajemne przenikanie i zbieżności mistycyzmu kabały i katolickich świętych. Niżej zapraszam do lektury tłumaczenia postu St Faustina and Kabbalah.

a10

Jedną z największych tajemnic żydowskiej kabały i księgi Zohar jest Cachcachot. Cachcachot to tajemnicze trzy pulsujące światła wewnątrz Boga. Słowo to jest również związane z ideą niedającego się zaspokoić pragnienie. Jest to odniesienie do istoty nieskończonego Boga poza wszelką wiedzą – Ain Sof. Tylko poprzez manifestację Sefirot (atrybuty / emanacje), które pojawiają się jak błyskawica światła Bożego Człowieka (Adam Kadmon), można wejść w związek z Boskością.
Ta tajemnica jest również obecna w „Dzienniku” Siostry Faustyny o pobożności do Bożego Miłosierdzia. Siostra Faustyna pisze:

W pewnej chwili zastanawiałam się o Trójcy Świętej, o istocie Bożej. Koniecznie chciałam zgłębić i poznać, kto jest ten Bóg… W jednej chwili duch mój został porwany jakoby w zaświaty, ujrzałam jasność nieprzystępną, a w niej jakoby trzy źródła jasności, której pojąć nie mogłam. A z tej jasności wychodziły słowa w postaci gromu i okrążały niebo i ziemię. Nic nie rozumiejąc z tego, zasmuciłam się bardzo. Wtem z morza jasności nieprzystępnej wyszedł nasz ukochany Zbawiciel w piękności niepojętej, z ranami jaśniejącymi. A z onej jasności było słychać głos taki: Jakim jest Bóg w istocie swojej, nikt nie zgłębi, ani umysł anielski, ani ludzki. Jezus mi powiedział: Poznawaj Boga przez rozważanie przymiotów Jego. Po chwili Jezus zakreślił ręką znak krzyża i znikł (Dz. 30).

To dzięki Jego Atrybutom Boży Człowiek objawia się naszym duszom w ciele Miłosierdzia. Siostra Faustyna pisze:

W początku Bóg daje się poznać, jako świętość, sprawiedliwość, dobroć – czyli miłosierdzie. Dusza nie raz to wszystko poznaje, ale szczególnie w błyskach, czyli zbliżeniach się do Boga. I nie trwa to długo, bo nie zniosłaby by tego światła. W czasie modlitwy dusza doznaje tego światła, który uniemożliwia duszy dotychczasową modlitwę. Może się silić jak chce i zmuszać do dawniejszej modlitwy, będzie to wszystko daremne, staje się absolutnie niemożliwością w dalszym ciągu tak się modlić, jak przed tym otrzymaniem tego światła. Światło to, które dotknęło duszy jest w niej żywe i nic ani go zagłuszyć, ani przyćmić nie może. Ten błysk poznania Boga pociąga jej duszę i rozpala miłością ku Niemu. Ale ten sam błysk równocześnie daje duszy poznać czym ona jest i cale swe wnętrze widzi w wyższym świetle i powstaje przerażona i zatrwożona. Jednak nie pozostaje w tym zatrwożeniu, ale zaczyna się oczyszczać i upokarzać przed Panem, a światła te są silniejsze i częstsze, im dusza więcej się krystalizuje, tym światła te są przenikliwsze. (Dz.95)

W księdze Zohar Vayechi stwierdza:
„Nasyci duszę twoją (Nefesh) w cachcachot (światłością)” Zapyta czym jest cachcachor? Odpowiada: Jeden cach (צַח – jasny, olśniewający), który otrzymuje po podłączeniu się z Ruach (רוּחַ – duch) w ziemskim ogrodzie Eden; otrzymuje cach wewnątrz cach, po podłączeniu do Neszama (נשימה – dusza/oddech) powyżej w woreczku życia (zob. 1Sam 25:29) to jest sens cachcachot: cach jest pojedynczy, cachot podwójny  i są wysoko ponad w cennej Neszamah. Kto odziedziczy cachcachot? Pismo mówi ‚Twoja dusza (Nefesz).” Twoja Nefesz, twoja dusza w rzeczywistości odziedziczy je od Neszamah. Szczęśliwy jest częścią sprawiedliwości.”(312)
To wszystko zdaje się nawiązywać do katolickiej koncepcji zamieszkującego w duszy  Trójjedynego Boga. Jeden cach plus dwa cachcachot dają trzy cachcachot.

Za: http://xpictianoc.blogspot.com/2010/12/swiatosc-zohar-objawienie-s-faustyny.html

Data publikacji: 10.12.2010

Tags : , , , ,

Komentowanie zamknięte.