Najnowsze

Opublikowano Listopad 22, 2016 Przez a303 W Świat

Proste, jak budowa cepa

Komentarz: fragment książki Maxa Blumenthala: Goliath: Life and Loathing in Greater Israel (Nation Books, 2013). Serdeczne podziękowania dla Pana Zbyszka Koreywo za udostępnienie poniższego materiału. Redakcja.

a

W pewien gorący, słoneczny dzień lata 2010 r. w Jerozolimie, przedzierałem się przez tłumy turystów, żołnierzy o twarzach dzieci i sfory ortodoksyjnych osadników, którzy robili tłok przed Ben Yehuda Mall, a kierowałem się do Pomeranz, żydowskiego magazynu książkowego na Be’eri Street, ruchliwej ulicy kilka przecznic dalej.

Gdy tylko znalazłem się w sklepie, niski, sprawiający wrażenie dobrze wychowanego, mężczyzna przywitał mnie po angielsku z amerykańskim akcentem. Był to właściciel, Michael Pomeranz, były tajny agent służb narkotykowych i strażak z New Jersey, który doświadczył przebudzenia religijnego i wyemigrował do izrahella.

Kiedy zapytałem o dostępność na rynku szeroko dyskutowanej i kontrowersyjnej książki pod tytułem Torat Ha’Melech lub Torah królewska, od razu wzbudziło to duże zamieszanie.

Na pewno ją chcesz?„, zapytał mnie pół żartem, pół serio Pomeranz. Współpracownik w średnim wieku zarechotał wtedy zza regału z książkami. „Shabak [izrahellska służba tajnej policji bezpieczeństwa] będzie chciała z tobą porozmawiać, jeśli na pewno chcesz ją kupić„, ostrzegł. Gdy kilku klientów przestało przeglądać swoje książki i zaczęło patrzeć w moim kierunku, Pomeranz wskazał na kamerę umieszczoną na ścianie księgarni. „Widzisz?„, powiedział, „Stąd idzie obraz prosto do Shabak! [Shin Bet]„.

Po publikacji w 2009 roku, Torat Ha’Melech, wywołała oburzenie w całym kraju. Spór rozpoczął się, gdy izrahellska gazeta, Maariv, opisała zawartość tej książki jako: „230 stron na temat przepisów prawnych dotyczących zabijania nie-żydów, rodzaj przewodnika dla każdego, kto zastanawia się na kwestią, czy i kiedy dopuszczone jest odebranie życia nie-żydowi”. Opis recenzencki jest absolutnie dokładny.

Według autorów książki, rabina Icchaka Szapira i rabina Yosefa Elitzura, nie-żydzi są „niezdatni do współczucia z natury” i mogą zostać zabici w celu „ograniczenia ich skłonności do zła„. „Jeśli zabijamy Goja, który naruszył jedno z siedmiu przykazań [Noego]…nie ma w tym nic złego, nie ma morderstwa„, stwierdzili Shapira i Elitzur. Powołując się na prawa żydowskie jako swe źródło (lub przynajmniej bardzo selektywną ich interpretację) oświadczyli: „Jest usprawiedliwienie dla zabijania dzieci, jeżeli od początku jest jasne, że te dzieci będą rosnąć po to, żeby nam zaszkodzić, a w takiej sytuacji można je kaleczyć umyślnie, a nie tylko podczas walki z dorosłymi”.

Torat Ha’Melech została napisana jako przewodnik dla żołnierzy i oficerów poszukujących wytycznych od rabinów w sprawie zasad walki. Czerpiąc z galimatiasu tekstów rabinicznych, jakie popierają ludobójcze plany i wizje, Shapira i Elitzur nakłaniają w swej książce do polityki bezwzględności wobec nie-żydów, twierdząc, że przykazanie przeciw zabijaniu „odnosi się tylko do żyda, który zabija żyda, a nie do żyda, który zabija Goja, nawet jeśli Goj jest jednym ze sprawiedliwych wśród narodów”.

Potem rabini przechodzą do opisu całej cywilnej populacji wroga jako „rodef” lub złoczyńców, którzy prześladują żydów, i dlatego jest zupełnie uczciwą sprawą dokonywanie na nich mordu. Shapira i Elitzur napisali: „Każdy obywatel w królestwie, który jest przeciwko nam, który zachęca wojowników lub wyraża zadowolenie z ich czynów, jest uważany za rodef i jego zabicie jest dozwolone„.

Shapira i Elitzur również dają uzasadnienie zabójstw żydowskich dysydentów. „Rodef jest każda osoba, która osłabia nasze królestwo, czy to słowem, czy w inny sposób„. Wreszcie rabini wykładają obszerne, ale prymitywne usprawiedliwienie zabijania niewinnych dzieci, twierdząc, że w celu pokonania „złego królestwa„, zasady i prawa wojny „pozwalają na celowe zadawanie cierpień dzieciom i niewinnym ludziom, jeśli jest to niezbędne do prowadzenia wojny przeciwko złym ludziom„. Dodają: „Jeśli zadanie cierpień synom złego króla wywrze na niego nacisk, jaki uniemożliwi mu działanie w zły sposób, to można ich ranić i zabijać„.

*****************************

P.S. Suplement: How To Kill Goyim And Influence People — Torat Ha’melech

Tags : , ,

Komentowanie zamknięte.