Najnowsze

Opublikowano Lipiec 13, 2014 Przez a303 W Zdrowie

Osteoporoza to szkorbut kości, a nie niedobór wapnia

Radość serca wychodzi na zdrowie, duch przygnębiony wysusza kości” – Przysłowia 17:22

a

Smutno mi kiedy widzę jak starsze kobiety z rozpoznaniem „osteopenii” lub „osteoporozy” słuchają lekarzy i biorą suplementy wapnia, a nawet problematyczne leki – bisfosfoniany. Jest to irracjonalne i szkodliwe podejście do problemu degradacji kości kiedy się starzejemy. Kiedy praktykowałam nefrologię i choroby wewnętrzne, widziałam wielu pacjentów cierpiących na choroby naczyń, kiedy stosowali zalecane dawki wapnia. Zdjęcia Rentgena pokazywały wyraźne zarysy zwapnionych zarówno naczyń krwionośnych, jak i zastawek serca.

a

Na zdjęciu widać zwapnienie tętnic piersi, częste u kobiet leczonych na nadciśnienie tętnicze. Podstawowy lek stosowany na wysokie ciśnienie krwi, diuretyk tiazydowy, powoduje zatrzymywanie wapnia oraz utratę potasu i magnezu. Zresztą zauważamy te typy zwapnień w dużych tętnicach całego organizmu, a nie tylko piersi. Według mnie tych problemów można uniknąć. [Naturalne diuretyki – poniżej]

Nasze kości będą zawierać wapń i składniki odżywcze, dopóki będą obecne odpowiednie hormony i te składniki. Nie trzeba dodawać, że siła grawitacyjna w formie ‚dźwigania ciężarów’ jest konieczna i powinna być podstawą dla zdrowego szkieletu. Nie bój się dźwigać jakiegoś ciężaru w plecaku, jeśli nie masz dyskopatii [poniżej] lub bólu krzyża.

a

Trzeba jeszcze rozejrzeć się co można zrobić ‚odżywczo’, i w relacjach interpersonalnych, by pomóc organizmowi się leczyć. Suplementy nie zastąpią dobrego odżywiania. W końcu naukowcy ciągle odkrywają nowe rzeczy o żywności i jej interakcji z organizmem, o których nie wiemy.

Pierwszą rzeczą do zrobienia jest albo wygooglować albo wyszukać w książkach produktów bogatych w witaminy C i K2, magnez i drobne minerały takie jak bor i krzem. Krzem jest również ważny dla kości.

Chociaż lekarze zalecają wapń i fosamax [kwas alendronowy], to uważam, że dużo lepsze są suplementy witamin C, K2 i D3 (w zimie, latem słońce), bor, krzem i magnez. Są one dużo ważniejsze od wapnia w zapobieganiu złamaniom i zachowaniu zdrowych kości.

Wapń w końcu wyląduje w mięśniach serca, zastawkach i naczyniach krwionośnych, co prowadzi do choroby układu krążenia. Ale jeśli dostajesz wystarczającą ilość wit. C, D3 i K2, twój organizm skieruje wapń otrzymywany z pokarmów tam gdzie ma być, a nie do serca ani naczyń krwionośnych.

Witamina C robi kilka rzeczy żeby wzmocnić kości:

1. Mineralizuje kości i stymuluje wzrost komórek tworzących kości
2. Zapobiega zbytnim zwyrodnieniom kości poprzez hamowanie komórek pochłaniających kości
3. Zmniejsza stres oksydacyjny, co jest procesem starzenia
4. jest istotna dla syntezy kolagenu.

Kiedy poziom witaminy C jest niski, dzieje się wręcz przeciwnie. Komórki kostne, które rozkładają kość – osteoklasty, rozmnażają się, a nie tworzą się komórki kostne – osteoblasty, tworzące nową kość.

Badania wykazały, że u pacjentów w podeszłym wieku, którzy złamali kości, występował znacznie niższy poziom witaminy C we krwi, niż u tych, którzy nie złamali. [1] Gęstość mineralna kości – rzecz którą mierzą testy, jest wyższa u tych, którzy uzupełniają wit. C, niezależnie od poziomu estrogenów. [2] [3]

Witamina K2 jest dobrze znana lekarzom holistycznym jako ważna dla układu sercowo-naczyniowego oraz kostnego. Uzupełnienie jej jest również dobrym pomysłem, jeśli problemem są kości lub serce. Najwięcej wit. K2 zawiera japońskie natto, w naszych pokarmach prosty twaróg [curd cheese].

I oczywiście stara dobra witamina D3 na poziomie około 50-70 mg / ml, pomoże utrzymać dobrze funkcjonujący system odpornościowy i mocne kości.

To może wydawać się jak dużo uzupełniania, ale dla mnie jest to opłacalne przedsięwzięcie, które zapewni wiele więcej niż mocne kości. Teraz zapewnienie wystarczająco dużo witaminy C nie jest tak łatwe z samej diety. Wszyscy jesteśmy obciążeni toksycznym ładunkiem, nawet z najczystszą dietą, więc potrzebujemy więcej witaminy C wewnętrznie niż nasi przodkowie. Dorośli powinni przyjmować 2-5 g dziennie askorbinianu sodu jako ogólne uzupełnienie. Jeśli masz kamienie nerkowe lub chorobę nerek, należy najpierw skonsultować się z lekarzem.

Ludzie, małpy i świnki morskie nie produkują wit. C. Dlatego musimy ją uzupełniać. Koty o wadze tylko około 5-7 kg syntetyzują więcej niż 15 razy dawki wit. C zalecanej dla ludzi. Kozy są mniej więcej takiej wielkości jak człowiek dorosły, i syntezują jej 13 g dziennie. Pod wpływem stresu to może wzrosnąć do 100 g. Nie należy obawiać się wit. C. Jest to jeden z najbardziej nietoksycznych i bezpiecznych znanych suplementów. Stosujmy liposomową witaminę C, askorbinian sodu lub kwas askorbinowy, a nigdy ester-C czy askorbinian wapnia.

• [1] Falch. 1998, niski poziom kwasu askorbinowego w osoczu u starszych pacjentów ze złamanym biodrem [low levels of serum ascorbic acid in elderly patients with hip fracture], Scand J Clin Lab Invest maj 58 (3): 225-8
• [2] Morton D. 2001, Suplement wit. C a gęstość mineralna kości u postmenopauzalnych kobiet [Vitamin C supplement use and bone mineral density in postmenopausal women], J Bone and Min Res 16 (1), 135-140
• [3] Leveille, 1997, Dietetyczna wit. C a gęstość mineralna kości u postmenopauzalnych kobiet w stanie Waszyngton [Dietary vitamin C and bone mineral density in postmenopausal women in Washington State, USA], J Epid and Comm Health. 51 (5): 479-485.
www.DrSuzanne.net

Wit. C jest bardzo dobra na koklusz, nawet u niemowląt

http://drsuzanne.net/suzanne-humphries-md-testimonials/

Naturalne diuretyki:
– cytryna
– płatki owsiane
– sok żurawinowy
– natka pietruszki
– arbuz
– zielona herbata
– ogórek
– seler
– imbir
– brukselka
– burak
– ocet jabłkowy
– bakłażan
– kawa
– pomidor
– woda

http://bembu.com/diuretic-foods

Źródło: http://www.greenmedinfo.com/blog/osteoporosis-scurvy-bone-not-calcium-deficiency

Dr Suzanne Humphries, tłum. Ola Gordon.

Tags : , , , ,

Komentowanie zamknięte.