Najnowsze

Opublikowano Październik 16, 2013 Przez stophasbara W NWO

Nowe technologie Big Brothera nadchodzą

48smart-shelves-store-sensors.siNowe technologie korporacji handlowych czerpią całymi garściami z „1984” Orwella. Najnowszy ujawniony pomysł to „inteligentne półki” w supermarketach.

„Inteligentne półki” w sklepach spożywczych w czasie rzeczywistym będą dokonywać rozpoznania klientów w oparciu o cechy twarzy

Jedna z największych marek w biznesie żywnościowym przygotowuje się do uruchomienia „inteligentnych półek”, aby zbierać informacje o konsumentach oraz poznawać rodzaje robionych przez nich zakupów.

Mondelēz International, spółka dominująca Kraft Foods, planuje wprowadzenie do supermarketów inteligentnych półek gdzieś w okolicy 2015 roku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, wkrótce ta ponadnarodowa korporacja stojąca za takimi produktami, jak Chips Ahoy, Oreo, Wheat Thins czy Ritz, rozpocznie zbieranie danych do analiz dotyczących impulsu kupowania i poznawania nowych sposobów, jak dawać klientom produkty, których potrzebują.

Urządzenie – jeszcze w fazie rozwoju – będzie składać się z czujników high-tech, aby węszyć i dokonywać zapisu rysów twarzy kupujących oraz określać w przybliżeniu ich wiek i płeć. Stamtąd do bazy danych będzie biec sygnał w czasie rzeczywistym, co pozwoli korporacji Mondelēz tworzyć reklamy, przedstawiać ofertę rabatową i praktycznie każdą inną wyobrażalną opcję. Wszystko, oczywiście, specyficznie dostosowane do tego, jak spółka postrzegać będzie ten rodzaj klienta.

Wiedza, że konsument wykazuje zainteresowanie produktem, daje nam możliwość zajęcia się jego potrzebami w czasie rzeczywistym”, mówi członek zarządu Mondelēz, Mark Dajani.

Gdy ludzie tylko przechodzą obok jest to stracona szansa”. „Musimy wiedzieć, w jaki sposób konsument zachowuje się w sklepie„.

Produkt Mondelēz podobno nie będzie posiadać w ogóle kamer, zamiast nich będą czujniki tworzące razem prawdopodobny obraz wieku i płci i dopasowujące do siebie informacje, jakie firma już będzie mieć w swej bazie danych.

Półki korzystają też z czujników w oparciu o system Microsoft Corp. rozpoznawania gestów Kinect dla technologii Windows i jeśli jakiś nastolatek popatrzy na półkę wystarczająco długo, to jej wyświetlacz może odtworzyć wideo kierowane do jego danych demograficznych„.

Te półki będą czymś więcej niż tylko interfejsem dla zwrócenia uwagi klienta. Czujniki wagi ujawnią, że towar znika z półki, a te informacje dotrą do obsługi sklepu, że przyszedł czas na złożenie zamówienia lub inwentaryzację.

Poinformowano, że spółka może rozważyć wprowadzenie danych, które już są zapisane w systemie bazy danych korporacji, lecz podobno nie będą to dane osobowe o każdym kliencie uchwyconym w szpony czujników podczas zakupów.

Wynik, zdaniem niektórych, może być całkiem dochodowy.

Dajani opisał inteligentne półki jako wyłącznie najnowszą możliwość z coraz większej gamy opcji zawartych w koncepcji „Internet of Things”, opcji zasadniczo torującej drogę do wszystkiego, co można sobie wyobrazić, a co może być podłączone do jednej wielkiej sieci informacyjnej. Reporter Travis Gettys zwrócił uwagę na zwiększoną korelację publikacji na temat tej technologii, jaka jest w trakcie opracowywania dla inteligentnych półek oraz podobnych technologii, jakie do 2020 roku mogą generować dochód w wysokości 1,9 biliona dolarów.

źródło: http://rt.com/usa/smart-shelves-store-sensors-228/

przygotował: stophasbara

Tags : , , ,

Komentowanie zamknięte.