Najnowsze

Opublikowano Listopad 29, 2014 Przez a303 W Zdrowie

Krętacka nauka o tłuszczach i olejach

Prawdopodobnie nie ma nic gorzej rozumianego w medycynie i dietetyce niż tłuszcze. W rzeczywistości, jeśli użyje się terminu lipidy, to obejmują wszystko i biorą pod uwagę także tłuszcze we krwi.

a

Nigdy nie było tematu tak obwarowanego kłamstwami, ignorancją, głupotą, dezinformacją i groźną niekompetencją jak ten.

On zabija – tak, ZABIJA – setki milionów ludzi rocznie. Lekarze, dietetycy i mąciciele rządowi mordują niezliczoną liczbę, dlatego że źle rozumieją naukę.

Ale, WRESZCIE, koło zaczyna się obracać.

Przejrzyjmy szybko fakty, byś uzbroił się do żądnej krwi walki wręcz!

  1. Choroba serca jaką znamy od początku XX wieku nie istniała przed wprowadzeniem sztucznych tłuszczów w postaci margaryny. Jest to pomimo tego, że społeczeństwo nie konsumowało nic oprócz mleka, masła, sera, śmietany i twarogów.
  2. Eskimosi tradycyjnie stosowali dietę składającą się z 50% tłuszczu, a nieznane były nowotwory i choroby serca, aż do czasu kiedy przenieśli się do baz i zaczęli stosować standardową dietę węglowodanową i trans tłuszczową.
  3. Kluczowe witaminy A, D i E są rozpuszczalne w tłuszczach i nie wchłaniane, albo bardzo mało, jeśli w diecie nie ma tłuszczu.
  4. Robert Atkins wykazał, że można stosować przeładowaną tłuszczem dietę i dramatycznie tracić na wadze. „Eksperci” nadal mówią, że ta dieta jest „niebezpieczna”. Dlaczego? Bo zawiera dużo tłuszczu. Dlaczego jest niebezpieczna? Bo my tak mówimy, a nie dlatego że są na to jakiekolwiek dowody.
  5. Nawet dobre nisko-tłuszczowe diety działają, bo odciągają ludzi od niebezpiecznych tłuszczów (trans tłuszcze), a nie dlatego, że odciągają ich od tłuszczów nasyconych. Wszyscy „eksperci” zgadzają się, że tłuszcze nasycone sa niebezpieczne i każdy z nich który to robi jest groźnym gamoniem. Nie ma żadnych dowodów na to twierdzenie, ale jest WIELE dowodów na to, że tłuszcze nasycone sa dla nas kluczowe.
  6. Zalecane alternatywy są niebezpieczne. Kwasy tzw. wielonienasycone to ZABÓJCY, pomimo niekończącej się propagandy medialnej na rzecz „zdrowych dla serca” margaryny i olejów do gotowania. To jest elementarz diety, i 10-latek może to wywnioskować: dla nas konieczne są kwasy tłuszczowe (EFA), takie jak EPA, kwasy tłuszczowe wielonienasycone, one usuwają EPA konkurując z nimi, i dostajemy szalejący stan zapalny. Nie mam nic więcej do dodania: stan zapalny jest przyczyną cukrzycy, Alzheimera, choroby wieńcowej, wszystkich problemów ze starzeniem się, które… co? Poszybowały astronomicznie w górę od czasu wprowadzenia zaleceń diety niskotłuszczowej. To podstawa, drogi Watsonie (tak, pamietajmy, Arthur Conan Doyle, autor Sherlocka Holmesa był lekarzem!)
  7. Tzw. „trans tłuszcze” albo oleje utwardzone są absolutnie nienaturalne, ukochane przez przemysł spożywczy i całkowicie popierane przez „oficjalne” kampanie na rzecz zdrowego serca. Przez dziesiątki lat od ataku na tłuszcze nasycone i promocji margaryny, utwardzonych olejów i tłuszczów roślinnych, zachorowalność na choroby serca poszybowała w górę. Im częściej głosi się ten przekaz, że tłuszcze są ich powodem, tym bardziej pogarsza się zdrowie narodów propagujących te bzdury.

Nauka była cały czas

Teraz pojmijcie to: to nie jest sprawa tego, że nauka poszła złą drogą i w końcu zrozumiała swój błąd. Jest to sprawa bardzo głupich i kryminalnie nieuczciwych osób, działających dla przemysłu spożywczego, pakująca pseudonaukę i przekręcająca ją dla innych celów niż zdrowie społeczeństwa.

Nie było ani jednego roku kiedy obserwowałem literaturę naukową, by nie publikowano niebezpieczeństwa ze strony diet niskotłuszczowych, substytutów wielonienasyconych, sztucznych tłuszczów i olejów, albo wartości zdrowotnych zdrowego nasyconego tłuszczu.

TO WSZYSTKO CAŁKOWICIE IGNOROWANO

Machina reklamowa i medialna dalej przekazuje tę samą informację: „wszyscy wiedzą” że tłuszcz jest dla nas zły, tak?

Wbija się ją w głowy tak bardzo, że studentów medycyny naucza się by w to wierzyli. Lekarze w to wierzą, tak klepią kampanie charytatywne na rzecz zdrowia w każdym kraju, TV eksperci i gadające głowy powtarzają tę informację tak bez zająknienia, jakby byli profesorami fizjologii…

Jest to międzynarodowy chór mówiący „ziemia jest płaska, a nie okrągła!”

Mówienie że tłuszcze są dobre uważa się za herezję tak niewyobrażalną jak rozłam religijny w dniach inkwizycji.

Oil and eggs

Faktycznie, mamy inkwizycje medyczne zasiadające teraz na całym świecie, i odbierające prawa wykonywania zawodu każdemu lekarzowi który przekracza linię partii (wszyscy inni wyglądaliby głupio, gdyby okazało się że dysydenci mieli rację, prawda? Więc zniszczmy ich, a nie szukajmy prawdy).

Nowa nauka

Wspomniałem, że w końcu koło zaczyna się obracać i na klasycznym obrazku pojawiają się pęknięcia. Na przykład:

Opublikowana w listopadzie 2013 w Canadian Medical Association Journal praca wychodzi z wiarygodnym wyzwaniem dla twierdzenia, że wielonienasycone tłuszcze mogą zmniejszyć ryzyko chorób serca dzięki ich zdolności obniżania poziomu cholesterolu we krwi.

Badanie wykazało, że kwasy tłuszczowe omega-3 znacznie obniżały ryzyko chorób serca, a nie miały żadnego wpływu na obniżenie poziomów cholesterolu (cóz, nie obniżą, bo cholesterol nie ma absolutnie żadnego wpływu na choroby serca). [1]

W tzw. Badaniu Diety Sercowej Sydney [The Sydney Diet Heart Study], około 220 mężczyznom w wieku 30-59 zalecono ograniczenie tłuszczów nasyconych i zwiększenie wielonienasyconych.

Dostarczono im olej szfranowy i wytworzoną na jego bazie margarynę (bogata w tłuszcz omega-6 znany pod nazwą „kwas linolowy”, i bardzo ubogi w tłuszcz omega-3 znany jako „kwas alfa-linolowy”). Podobnej liczbie mężczyzn nie dano żadnych wskazówek dietetycznych i grupa ta była grupą kontrolną.

W grupie konsumujacej dietę na „zdrowe serce”, ryzyko zgonu wzrosło o 62%. Ryzyko zgonu z powodu choroby układu krążenia zwiększyło się o 70% [2] Inaczej mówiąc, obniżenie poziomu cholesterolu prowadzi do wczesnego zgonu. Przykro powiedzieć „Mówiłem im!”, ale moi starzy czytelnicy pamietają, że często stosuję ten okrzyk bojowy!

7 listopada 2013 amerykański FDA poinformował, że teraz rozważa wycofanie częściowo utwardzonych olejów – główne źródło trans tłuszczów – z listy składników „ogólnie uznawanych za bezpieczne”.[3]

Zdaniem FDA, 12% wszystkich przetworzonych produktów zawiera co najmniej jeden częściowo utwardzony olej, czyli trans tłuszcz.

Liczne badania wykazały, że konsumpcja trans tłuszczów może wywołać „wiele niepożądanych skutków zdrowotnych, w tym podniesiony zły cholesterol i obniżony dobry” – powiedziała Penny Etherton, profesor żywienia na Penn State University w University Park, Pa.

„”Naprawdę nie ma żadnego poziomu konsumpcji trans tłuszczu” – powiedziała komisarz FDA Margaret Hamburg. [4]

Cynicy mogą dojść do wniosku, że ta zmiana stanowiska była dlatego, że FDA oskarżono o nie przedstawianie faktów wykazujących niebezpieczeństwo trans tłuszczów! Joe Mercola mówi, że dr Fred Kummerow, 99-letni badacz chorób serca, badał te choroby przez około 60 lat. To on pierwszy napisał o zagrożeniu dla zdrowia ze strony trans tłuszczów, już w 1957.

W końcu dr Kummerow złożył obywatelską petycję w FDA w sierpniu 2009 o zakaz trans tłuszczów, opierając się na dowodach naukowych. Agencja miała obowiązek udzielenia odpowiedzi w ciągu 180 dni. Cztery lata później, kiedy nie otrzymał żadnej odpowiedzi, postanowił oskarzyć agencję.

Nagle kwestionują bezpieczeństwo trans tłuszczów, po tych wszystkich latach! Przypadek? Kogo to obchodzi…

Ale to sprowadza się do tego: ty masz badać i uczyć się o zdrowiu i odżywianiu. Żadna agencja rządowa nie będzie cię chronić przed kłamstwami i oszustwem przemysłu spożywczego, albo pracujących dla nich głupich / złych naukowców!

a

Jedz te tłuszcze – do gotowania: kokos, masło klarowane [ghee], masło, smalec, łój, tłuszcz drobiowy + jagnięcy + kaczy, i pełnotłusty nabiał.

Tłuszcze dobre na zimno: oliwa z oliwek, sezamowa, awokado, orzechowy i lniany.

Nie jedz tych: margaryna, olej rzepakowy, kukurydziany, warzywny, szfaranowy, ryżowy, sojowy, każdy utwardzony / częściowo utwardzony olej.

Moja rada…

Jedz dużo tłuszczu i nie martw się o nasycony. Do gotowania używaj kokosowego (przyzwyczaj się do smaku). Próbuj zdobyć smalec i smaż na nim, zrób własny z pieczonych mięs (ale nie z kurczaka). Wyrzuć margarynę i przywróć masło!

Źródło: http://alternative-doctor.com/body-stuff/science-on-fats-and-oils/

Prof. Keith Scott-Mumby, tłum. Ola Gordon.

Tags : , , , ,

Komentowanie zamknięte.