Najnowsze

Opublikowano Sierpień 27, 2014 Przez a303 W Zdrowie

Koperek to zdrowie

(NaturalNews) Koperek jest pospolitym zielem często dodawanym do wielu głównych dań. Jest członkiem wyjątkowej rodziny ziół, która wykorzystuje jako przyprawy zarówno nasionka jak i gałązki.

a

Nasionka koperku są podobne w smaku i wyglądzie do kminku. Smak i aromat tych jasnobrązowych, owalnych nasionek jest cytrusowy i słodki, z lekkim posmakiem goryczy. Oprócz przydatności jako przyprawa, koperek ma wiele właściwości zdrowotnych. Poniżej kilka z nich.

a

Dużo wit. A

Wit. A jest ważnym źródłem cennego betakarotenu, naturalnego przeciwutleniacza flawonoidowego. Wit. A jest istotna dla zachowania dobrego wzroku, jak również zdrowej skóry i błon śluzowych. Może także odgrywać pozytywną rolę w ochronie przeciwko rakowi jamy ustnej i płuc. Tylko 100 g świeżego koperku daje 257% codziennej dawki wit. A.

Mało kalorii i zero cholesterolu

Choć o wielkim smaku, koperek nie ma żadnego cholesterolu i ma mało kalorii, co czyni go idealnym sposobem przyprawiania rożnych dań. Niektóre z jego właściwości, takie jak liczne przeciwutleniacze: pirydoksyna i niacyna, jak również błonnik, pomagają kontrolować poziom cholesterolu w organizmie.

Wspaniałe źródło wit. C

Świeże gałązki koperku zawierają bardo dużo wit. C. Ten przeciwutleniacz jest niezbędny nie tylko do wzmocnienia systemu odpornościowego, ale także jako ochrona przeciw gromadzącym się w organizmie szkodliwym wolnym rodnikom. W każdych 100 g świeżego koperku, można liczyć na 85 mg wit. C. To odpowiada około 140% zalecanej dawki dziennej tego istotnego przeciwutleniacza.

Bogaty w inne ważne witaminy

Oprócz tego, że jest ważnym źródłem codziennej wit. A i C, koperek zawiera również inne ważne witaminy. Ryboflawina, kwas foliowy i niacyna, to tylko kilka z innych ważnych przeciwutleniaczy w koperku. Konsumpcja wystarczającej ich ilości każdego dnia jest istotna dla metabolizmu w organizmie.

Flawonoidy

Są to składniki działające jako przeciwutleniacze. Odgrywają kluczową rolę w stanie zdrowia organizmu. Zawiera 4 z tych flawonoidów, w tym kwercetynę, która pomaga w profilaktyce i zmniejszaniu stanów zapalnych. Ponadto ten składnik pomaga chronić przed rakiem Koperek jest bardzo dobrym źródłem takiego flawonoidu, gdyż 1 łyżka świeżego koperku daje 1 mg kwercetyny. To odpowiada takiej samej ilości jaką daje połowa filiżanki zielonej papryki.

Mimo że świeży koperek w przygotowaniu dań jest preferowaną metodą zapewniania sobie korzyści zdrowotnych, to możliwe jest zagwarantowanie sobie takich samych korzyści ze stosowania porównywalnej ilości suszonego koperku.

Źródła:

http://www.nutrition-and-you.com
http://healthyeating.sfgate.com
http://www.organicfacts.net

Źródło: http://www.naturalnews.com/046558_dill_health_benefits_healthy_herbs.html

Dr Sofiya – 22.08.2014, tłum. z j. ang. Ola Gordon.

Tags : , , ,

Komentowanie zamknięte.