Najnowsze

Opublikowano Październik 1, 2013 Przez a303 W Zdrowie

Jedzenie miodu we właściwy sposób

miod - Wiadomości Polska ŚwiatMówi się, że miód jest jednym z najbardziej odżywczych pokarmów dostępnych w naturze

Ten syrop wytwarzany przez pszczoły zawiera nie tylko naturalne cukry, ale także kilka witamin (B1, B2, B6, C ), minerały i inne dobroczynne składniki.

Ale oczywiście jak przy spożywaniu każdej żywności lub składników odżywczych musi istnieć granica ponieważ ich nadmiar może wpłynąć negatywnie na zdrowie i to wtedy kiedy najmniej się tego spodziewasz.

Oto kilka wskazówek, których każdy powinien przestrzegać przy spożywania miodu Miód nie jest zalecany dla cukrzyków.  Cukier stołowy i niektóre owoce nie są dozwolone dla cukrzyków ponieważ ich spożycie powoduje nieregularne wahania poziomu cukru we krwi. To samo dotyczy miodu. Który jest popularnym zamiennikiem cukru ze względu na jego korzyści dla zdrowia. Głównym powodem braku rekomendacji miodu jest fakt, że zawiera on bardzo dużą ilość glukozy która jest łatwo wchłaniana przez organizm. Nagły wzrost stężenia glukozy we krwi może powodować zaburzenie równowagi w organizmie cukrzyka. Jeśli masz cukrzycę i potrzebujesz słodzika, wypróbuj alternatywne słodziki takie jak stewia.

Miód nie jest zalecany dla dzieci a w szczególności dla niemowląt. Dzieci nie mają dobrze rozwiniętego układu odpornościowego ponieważ on się wciąż rozwija. Miód nie jest zalecany dla nich, bo może zawierać bakterie i toksyny, które mogą wywołać zatrucie jadem kiełbasianym. Toksyny te mogą się dostać w trakcie procesu warzenia, przechowywania i transportu. Jeśli te toksyny są w stanie dotrzeć do ciała dziecka, mogą doprowadzić do katastrofalnych form zatrucia pokarmowego, co z kolei może prowadzić do upośledzenia rozwoju mózgu, a nawet śmierć.

Najlepszy sposób spożywania miodu

Miód jest czymś, co może być wytwarzane przez cały rok. Jednak jeśli chcesz spożywać miód najlepszej jakości to najlepiej pozyskać go jesienią. Jest to sezon w którym pszczoły produkują najlepszej jakości miód. Prawdopodobnie z powodu względnej kondycji zdrowotnej kwiatów podczas tej pory roku. Choć miód może być spożywany o prawie każdej porze dnia to najbardziej zaleca się spożywanie miodu w godzinach porannych. Gdy organizm potrzebuje zastrzyku energii. Zalecane dzienne spożycie miodu jest ustalone na 50-100 gramów dziennie.

Przygotowanie miodu

Choć istnieje wiele sposobów na przygotowanie i spożycie miodu, nie które są uważane za złe. Dodanie miodu do gorącej wody lub napoju niszczy enzymy zawarte w miodzie zmniejszając jego zdrowotne korzyści. Nie powinien być łączony z produktami bogatymi w witaminy C i D ponieważ zawartość minerałów w miodzie może spowodować uszkodzenie tych witamin. Skutecznie zmniejszając wszelkie potencjalne korzyści dla zdrowia. Miód nie powinien być mieszany z tofu, ponieważ połączenie tych dwóch składników może powodować niestrawność i przestanie być odżywczy.

Wniosek

Miód jest wciąż jednym z prawdziwych dobrodziejstw natury. Jeśli jednak spożywasz go w niewłaściwy sposób, nie uzyskasz z niego wszystkiego co najlepsze. Co gorsza, może się nawet okazać szkodliwy dla zdrowia. Jedz miód we właściwy sposób, a twoje ciało będzie w lepszej kondycji.

http://www.naturalnews.com/042149_honey_consumption_nutritious_foods.html

przygotował: T2

Tags : , , , , , , ,

Komentowanie zamknięte.