Opublikowano Wrzesień 2, 2017 Przez Sobrius W Polska

Dziennikarze „Faktu” kwestionują prawdę o niemieckiej agresji 1 września

Dziennik „Fakt”, którego właścicielem jest niemiecko-szwajcarski koncern Rignier Axel Springer postanowił niuansować fakt, że agresji na Polaków dokonali niemieccy żołnierze, przy poparciu większości społeczeństwa .

 k,MzE5NzcyOTMsNDU0NzAwNjk=,f,Wojna

Popularny dziennik odniósł się do działań szefa Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, Klaudiusza Pobudzina, który wydał specjalną instrukcję przypominającą dziennikarzom TVP, w jaki sposób powinni mówić o II wojnie światowej. Zauważył w niej, że w opisie zdarzeń z 1 września, dziennikarze powinni mówić o Niemcach, jako agresorach, nie zaś nazistach.

 

Słuszna uwaga Pobudzina nie spodobała się jednak dziennikowi „Fakt”. W jego opinii, owszem, to Niemcy napadli na Polskę, ale byli to chyba jacyś specyficzni Niemcy. „Tak, to Niemcy wywołali II wojnę światową, ale nie wolno zapominać, jacy to byli Niemcy! A byli to niemieccy nacjonaliści, naziści i faszyści, zwolennicy ideologii, zakładającej, że jeden naród może być lepszy od drugiego” – można było przeczytać w pierwszej wersji tekstu opublikowanego przez „Fakt”, o czym poinformował portal telewizjarepublika.pl.

 

Mowa o pierwszej wersji, bo „Fakt” miał zmienić treść tekstu na stronach internetowych, usuwając kontrowersyjny fragment. „Po analizie redakcyjnej, postanowiliśmy go zmodyfikować. Usunęliśmy z niego wpisy anonimowych internautów z Twittera i komentarz odnoszący się do politycznej interpretacji historii” – wyjaśniła redakcja.

 

Źródło:  http://www.pch24.pl/dziennikarze-faktu-pisza-pod-swoich-mocodawcow–kwestionuja-prawde-o-niemieckiej-agresji-1-wrzesnia,54277,i.html#ixzz4rYbGNhUc

Tags : , , ,

Komentowanie zamknięte.