Najnowsze

Opublikowano Styczeń 25, 2017 Przez a303 W Zdrowie

Czarna lista składników

Powszechnie wiadomo, że najzdrowsza jest żywność nieprzetworzona, jednak  w obecnych czasach bardzo często zmuszeni jesteśmy sięgać po jedzenie przetworzone. Nie powinno być nam obojętne, z jakich składników wytworzono żywność, którą kupujemy. Regularne/nadmierne spożywanie niektórych produktów może negatywnie odbić się na naszym samopoczuciu i stanie naszego zdrowia.

a

Składniki, których warto unikać:

  1. Aspartam (E951) – słodzik, który znajdziemy między innymi w bezcukrowych gumach do żucia, napojach, produktach typu light, a także w niektórych lekach
    i suplementach diety.
  2. Syrop glukozowo-fruktozowy – tańszy zamiennik cukru, obecny głównie
    w słodyczach, jogurtach, deserach, napojach, lodach, płatkach śniadaniowych, paluszkach, dżemach, ketchupach itp.
  3. Karagen (E407) – zagęstnik i stabilizator, stosowany w: jogurtach, deserach, śmietanach, mlekach smakowych, lodach.
  4. Olej palmowy – znajdziemy go w wielu słodyczach (m.in. batonach, wafelkach, ciastkach, czekoladach), chipsach, paluszkach, kremach czekoladowych, płatkach śniadaniowych, margarynach, w warzywach na patelnię,
    a nawet w mleku modyfikowanym dla niemowląt i dzieci!

Uwaga! Jeśli w składzie produktu napisano „tłuszcz roślinny”, prawie zawsze jest to tłuszcz palmowy. Warto także dodać, że jakikolwiek utwardzony (częściowo czy całkowicie) tłuszcz roślinny jest niezdrowy.

  1. Wzmacniacze smaku (glutaminian sodu E621 i inne): obecne w wędlinach, kiełbasach, chipsach, krakersach, zupkach z torebki, gotowych sosach, kostkach rosołowych, przyprawach.
  2. Konserwanty (azotany, azotyny, benzoesan sodu i inne): dodawane do wędlin, kiełbas, pasztetów, ketchupów, sałatek.
  3. Sztuczne aromaty i barwniki.

Napis „aromat/aromaty”, „barwnik/barwniki” oznacza, że jest to aromat/barwnik syntetyczny.

Wybieranie produktów bez tych składników może na początku wydawać się trudne i czasochłonne. Z czasem jednak zapamiętamy, które artykuły żywnościowe są „dobre” i z przyzwyczajenia będziemy po nie sięgać.

Oczywiście oprócz powyższych można wyeliminować inne składniki (np. cukier, sól czy gluten), ale każdy decyduje sam 😉

Natalia

Źródło: http://kobietarenesansu.blox.pl/2017/01/Czarna-lista-skladnikow.html

Tags : , ,

Komentowanie zamknięte.