Najnowsze

Opublikowano Wrzesień 19, 2012 Przez a303 W Bez kategorii

Z cyklu zdrowie: Biały papier o magnezie i depresji

Za przysłanie artykułu podziękowania dla Michała z Australii.

Na początku 2006, William Faloon, edytor Life Extention Foundation, podszedł do mnie, abym napisał artykuł o naturalnym leczeniu depresji. Podobno widział moje wypracowanie (essay) więc chciał abym coś  napisał ujmując różnorodne środki ziołowe, hormony, witaminy,  5-HTP, omega 3 EFAs (niezbedne kwasy tłuszczowe), magnez i inne „naturalne” środki. To miał być materiał odswiezający, dodatek do tego co już opublikowali (przycisnij tu by wejsc do ich artykulu). Oczywiście byłem podekscytowany i się przygotowałem aby spełnić jego żądanie. Przez wiele miesięcy się mocno wysilałem lecz ten sam problem wracał. Jego „naturalne metody” wyglądały na to że nie pracują.  Lecz ja wiedziałem że magnez pracuje! Więc zacząłem się koncentrować bardziej na magnezie a mniej na materiałach dotyczących innych „naturalnych” środkach, do tego stopnia że on stracił zainteresowanie w moją zdolność napisania „zbalansowanego” artykułu nadającego się do Life Extention Magazine. W trakcie pracy, zorientowałem się że, chociaż napisałem i opublikowałem  krótki artykuł w medycznym periodyku o magnezie i depresji że ja nigdy nie przeszukałem literatury medycznej w zorganizowany sposób aby przygotować wyczerpujący materiał rewizjujący ten przedmiot.  W konsekwencji uznałem że tak naprawdę to nie wiem o czym mówię.  Powiedziałem jemu że muszę napisać taki artykuł a potem wrócić do niego i w jego sprawie.  Nie miałem pojęcia jak ogromnie trudne to będzie.  To co znalazłem okazało się niesamowite.  Znalazłem 1220 artykułów o magnezie i depresji, z czego około 70 tych co bezpośrednio odnoszą się do zdrowia psychicznego „depresja”.

Pozostały materiał dotyczył głównie depresji sercowo naczyniowej i innych schorzeniach nie mających związku z problemami zdrowia psychicznego. Wygląda na to że nigdy nie było rewizji literatury w tej dziedzinie. W konsekwencji, musiałem zacząć od początku to znaczy od 1905 roku, pracowałem ku czasom obecnym. Starałem się wszystko włączyć więc artykuł wydawał się dużo za obszerny aby mógł być wydany przez jakiekolwiek szanujące się wydawnictwo medyczne. Dlatego wysłałem moją 12 000 słów wersję (tu) i zmniejszyłem jego wielkość, starając się nie ominąć ważnych faktów. Ewentualnie artykuł schudł do 7 500 słów zawierając krótki przegląd, neurofizjologię magnezu w neuronie (komorka nerwowa), badania na zwierzętach, badania na ludziach, dyskusja i konkluzja. Konkluzja do mego artykułu była licha jak na standard literatury medycznej i nie było wystarczająco silnych dowodów aby dowieść że magnez jest tym właściwym LEKIEM czy środkiem do leczenia „depresji”. W związku z czym przepisałem artykuł zwracając speczyficznie uwage na „depresję odporna na leki”. Na początku 2009, artykuł czekał na przegląd przez fachowców w najpoważniejszym międzynarodowym centrum publikacji psychiatrycznej.  Oczywiście byłem radosny że od razu nie odrzucili go.  Wrócił z  notatkami że, „jest zbyt trudny aby mógł być opublikowany w periodyku”. Ha ha, to musi być żart! Co za oszustwo! Więc wysłałem go do Medyczne Hipotezy, i oni opublikowali go na początku 2010. Cały artykuł jest tu. Jeśli się czegoś nauczyłem przez te lata to jak pisać poprawnie „psychiatria”. Czy to magnez będzie pracował we wszystkich formach depresji, pozostawiłem jako otwarte pytanie – głównie aby uniknąć konfliktów z edytorem periodyka, rewizjonistów i kompleksu medyczno farmaceutycznego. Czas pokaże jak szeroko działa magnez w zdrowiu psychicznym, ale wygląda na to według mnie że to będzie magiczna pałeczka dla zdrowia psychicznego. Tu jest krótkie streszczenie „biały papier” oryginalnego 7 500 słów opublikowanego artykułu. Odszyfrowany!

Przegląd leczenia depresji magnezem

Problemy ze świata

ñ  Neuropsychiatryczne schorzenia stanowią 36% wszystkich nie zakaźnych chorób.

ñ  One są przodującą przyczyną wszystkich kalectw (więcej niż dwakroć tego co stanowią sercowo naczyniowe problemy i nowotwory złośliwe)

ñ  Problemy depresyjne powodują 40% wszystkich schorzen neuropsychiatrycznych.

ñ  Powody depresji włączają: magnez/wapń nierównowaga (imbalans), istniejące choroby zakaźne, nierównowaga w chemii mózgu, nierównowaga hormonalna, niski cholesterol, choroba Wilsona, alergie żywności, zatrucie metalami, spowodowane medycyną.

Klasyczne leczenie

ñ  Leczenie depresji obecnie stanowi używanie leków psychiatrycznych w tym inhibitory (hamulce) wyłapywania selektywnego serotonin (SSRIs), monoamine oxidase inhibitor (MAOIs), troj cykliczne anty depresanty i ziołowe 5-HTP (material budulcowy do serotonin) [Hypericum perforata] a także inne medyczne, psychiatryczne i psychologiczne zabiegi.

Zachorowalność

ñ  Zachorowalność się zmieniła ze starszych ludzi zapadających na depresję w Wiekach przed XX – tym na obenie obejmujących ludzi we wszystkich przedziałach wiekowych w tym młodych.

Depresja odporna na medycyne (leczenie)

ñ  Niestety tylko 30-40% pacjentów znajdzie ulgę w depresji używając medyczne lub psychologiczne metody.

ñ  Pozostałe 60-70% są skazane jako nie nadające się do leczenia.

ñ  Coś jest bardzo poważnie ominięte lub jest brak w naszym leczeniu depresji.

ñ  To coś wygląda na to że jest to magnez, który jest nieobecny w naszej diecie!

RDA – dzienne zapotrzebowanie na magnez

ñ  Normy USDA proponują iż RDA na magnez jest około 400mg dla dorosłych , a wielu wierzy że jest to za mało.

Magnez w diecie

ñ  Współczesna zachodnia dieta jest coraz uboższa w magnez obserwując pzez ubiegły wiek, i wygląda na to że jest to powodem zmiany ilości występowania depresji.

ñ  Przed XX wiekiem, magnez był dość powszechny w pożywieniu naturalnym a depresja była rzadkością.

ñ  Dziś magnez jest nieobecny w produkowanej żywności i jedna czwarta część ludności lub więcej ma kliniczną depresję.

Efekty nowoczesnego przemysłu spożywczego

ñ  Bardzo niekorzystne zmiany w występowaniu magnezu w żywności nastąpiły głównie z powodu praktykowania:

ñ  Przetwarzania pszenicy i innych ziaren,

ñ  Unikania żywności (tłuste orzechy i nasiona) bogate w magnez,

ñ  Usuwania magnezu i innych minerałów z wody pitnej.

Zubożona żywność

ñ  Z powodu przetwarzania żywności tylko 16% magnezu pozostaje w mące pszennej pozostawiając ją jako zubożona.

ñ  Konsumpcja magnezu spadła z 450 do 250mg na dzień  w okresie minionego wieku.

ñ  Poważne niedobory występują w większości krajów zachodnich.

Stres i magnez

ñ  Stres wraz z niedoborem magnezu połączone z nadmiarem wapnia w żywności doprowadziło do nierównowagi tych minerałów we wszystkich tkankach a szczególnie w dwu aktywnych to jest serce i mózg.

Wapń i magnez w mózgu

ñ  Wmózgu, nadmiar wapnia i niedobór magnezu w stanie stresu i nadmiaru glutaminy powoduje iż neurony przekazują więcej wapnia przez synapsy niż jest to wymagane dla dobrego zdrowia psychicznego.

Magnez i neurony

ñ  Wiele lat temu postulowano ze niedobór magnezu jest niebezpieczny dla neuronow gdyż to powoduje iż NMDA zależne kanały wapnia mają tendencję aby były zwykle otwarte.

ñ  Bez właściwej ilości magnezu, wielu naukowców odkryło że neurony pracują niezbyt kontrolowalnie, wymuszając nadmiar wapnia przez synapsy uszkadzając neurony.

ñ  Niedobór magnezu w mózgu wywołuje wielkie nieprawidłowości w myślenu, emocjach i zachowaniu.

Magnez i NMDA receptory

ñ  Większość typowych funkcji mózgu wykorzystuje pobudzające amino kwasy glutamine i aspartame w N-methyl – D-  aspartate (NMDA) receptorach.

ñ  Receptorami są dla tego systemu kanały jonowe wapnia i magnezu (80-90%) i w mniejszym stopniu kanały wapnia i cynku (10-20%).

ñ  Gdy aktywowane, te jony wchodzą do wnetrza komórki zmieniając potencjał komórki.

Magnez a depresja w badaniach zwierząt

ñ  Myszy otrzymujące przez kilka tygodni zywność uboga w magnez wykazywały zachowanie jak w depresji.

ñ  Niedobór magnezu także wykazuje zwiększone zachowanie jak w niespokojności.

ñ  Zmiany te były odwracalne gdy użyto leków anty depresyjnych lub anty niepokojowych.

ñ  Związek między statusem magnezu i problemami emocjonalnymi był jednoznacznie pokazany na modelu myszy.

ñ  Magnez dostarczył silnego działania anty depresyjnego i został uznany jako dobry lek na depresję.

Badania na ludziach

ñ  Pierwsze badania nad depresją u ludzi chorych na depresję z zastosowaniem siarczanu magnezu w 1921 roku którzy zaczęli dobrze spać i byli zrelaksowani w 220 przypadkach spośród 250 leczonych.

ñ  Ta praca prowadzona przez Paul G. Weston MD została opublikowana w pierwszym tomie periodyka American Journal of Psychiatry.

Problemy w badaniach w stosowaniu magnezu u ludzi

ñ  Artykuł Westona wygląda na to że jest jednym z nielicznych na temat magnezu w leczeniu ludzi z depresji.

ñ  Z tąd też psychiatrzy są skłonni traktować magnez jako truciznę raczej niż lek skuteczny w leczeniu chorób psychicznych.

ñ  To odzwierciedla ogólnie stary i niesprawdzony pogląd utrzymywany przez lekarzy że żywienie nie ma żadnego wpływu na zdrowie psychiczne.

Magnez i wapń w osoczu

ñ  W 1967 zanotowano w około tuzinie raportówze poziom magnezu i wapnia w osoczu krwi się zmienia z nadejściem depresji.

ñ  Niektórzy z tych autorów sugerowali że niedobór magnezu jest przyczyją depresji.

Wewnątrzkomórkowy magnez

ñ  Odzwierciedlając odkrycia że 99% magnezu w organizmie znajduje się wewnątrz komórek, naukowcy wykazują iż podniesiony poziom magnezu w osoczu jest wprost proporcjonalny do intensywności depresji.

ñ  Przejście magnezu z wewnatrz komórek na zewnatrz i do osocza występuje właśnie w depresji.

Magnez w poważnej depresji

ñ  Metabolity serotonin i jony magnezu są o niskim poziomie w płynie kręgowo mózgowym (SCF) u pacjentów depresją o tendencjach samobójczych. (najbardziej intensywna).

ñ  Zbyt małe ilości ilości magnezu wygląda na to że obniża serotonin a magnez przyjmowany wygląda na to że przywraca dobry poziom serotonin.

ñ  Stosunek Ca/Mg w plynie wśródmózgowym  jest wysoki u cierpiących na silną depresję w porównaniu do ludzi zdrowych.

Magnez w mózgu

ñ  Poziom magnezu w mózgu jest niski u cierpiących na depresję odporną na leczenie co wykryto używając fosforowych spektroskopów magnetycznego rezonansu (NMR).

ñ  Ta metoda pozwala na bezpieczne i dokładne diagnozowanie niskiego poziomu magnezu jako przyczynę depresji.

Leczenie magnezem

ñ  Leczenie depresji magnezem szczególnie gdy wapń jest ograniczony powoduje:

ñ  Przywrócenie balansu pomiedzy wapniem i magnezem w komórkach nerwowych i

ñ  Powrót do zdrowia z depresji i związanych problemów neurologicznych.

Magnez okazał się efektywny w wielu badaniach medycznych o małej skali opublikowanych w leczeniu:

ñ  Depresja (niepokojąca wstrząsająca depresja, silna, leko odporna maniakalna poruszająca; gwałtowna cykliczna bipolarna choroba; niepokój-depresja i epilepsja; a też poważna depresja)

ñ  Niepokoje (chorobliwe)

ñ  Wiele spokrewnionych neuroz

Googling (internet) magnez i depresja

ñ  Poszukiwanie na Google „magnez” i „depresja” podaje 2.5 miliona stron

ñ  Poszukiwanie „Prozac (R)” i „depresja” podaje tylko 0.5 miliona stron

ñ  Poszukiwanie w poszukiwarce medycznej, PubMed.gov, daje tylko 70 stron.

Psychiatria i magnez?

ñ  Magnez się po prostu nie stosuje w psychiatrii obecnie gdyż nie ma badań na wielką skalę ocenionych przez fachowców podwójnie ślepych z kontrola placebo w klinicznych warunkach.

ñ  Magnez był używny  w leczeniu depresji i spokrewnionych chorobach w homeopatii przez wiele dekad.

ñ  Magnez może znowu być używany w leczeniu depresji przy obecnych prawach homeopatii w USA i prawdopodobnie wszędzie indziej.

Ilość samobójstw wśród psychiatrów

ñ  Poziom samobójstw wśród psychiatrów (prawie zawsze z powodu depresji) jest około 6% wśród mężczyzn i 12% wśród kobiet psychiatrów, podwójnie poziom zwykłych lekarzy.

ñ  Dwadzieścia sześć procent wszystkich przypadków śmierci wśród lekarzy 25-39 lat wieku to samobójstwa.

ñ  To się porównuje z 9%  przypadków śmierci mężczyzn nie lekarzy w tej samej grupie wiekowej.

Ignorancja zabija!

ñ  Nie znając roli magnezu w zarządzaniu stresem i zdrowiem psychicznym zabija naszych lekarzy.

ñ  Dlaczego magnez nie jest stosowany przez psychiatrów do leczenia pacjentów i samych siebie?

Psychiatrzy nie używają magnezu w leczeniu depresji ponieważ:

ñ  Nie mają pojęcia jaką rolę spełnia magnez w zdrowiu psychicznym.

ñ  Przemysł farmaceutyczny naciska na drogie leki a nie na tani magnez.

ñ  Stanowe urzędy muszą używać uznane leki psychiatryczne.

ñ  Poziom magnezu w osoczu jest normalny lub nawet podwyższony co wprowadza lekarzy w błąd.

Ochrona spoleczeństwa?

ñ  Niestety społeczeństwo samo musi dbać o siebie bo nie dostanie pomocy od lekarzy medycznych.

ñ  Naturopaci też nie oferują niestety wystarczającej pomocy, chociaż kilku zaczyna rozumieć tę sprawę.

ñ  Nutritionisci (coś ponad dietetyków) ogólnie są ignorantami wobec magnezu mówiąc: „my mamy wystarczająco”.

Zapobieganie depresji?

ñ  Zapobieganie depresji klinicznej i wielu neurologicznych problemów poprzez konsumpcję żywności bogatej w magnez (pełna pszenica, brązowy ryż, otręby pszeniczne, orzechy, nasiona, zielone liście warzyw, czekoladę [gorzką] etc) z dodatkowym suplementem magnezu wygląda na konieczność.

ñ  Używanie biologicznie przyswajalnego kompleksu magnezu jak magnesium glycinate, malate, citrate, sulfate, chloride i acetate.

Podatność na depresję

ñ  Jedząc żywność bogatą w rafinowane (zubożone) produkty zbożowe (biały chleb, kluski, ciastka, placki itd.) bez dodatkowego magnezu może ewentualnie doprowadzic do niepokojów i depresji.

ñ  Używanie tlenku magnezu gdyż on nie jest przyswajalny i bezużyteczny.

Trudności ze zdrowiem psychicznym spowodowane małym niedoborem magnezu

ñ  Bezsenność, bóle głowy, migreny, złożone bóle głowy, niespokojne (drżące) nogi, podrażnienie, zdezorientownie, brak rozsądku, nawyki, problemy zachowania się, swędzenie, drażliwość, chory z urojenia, agresja, odruchy nerwowe, nieopanowane odruchy, uczucie klucia lu palenia skóry, nadmierne ziewanie, trzęsienie się, szybki oddech, apatia, zawroty głowy, napady nerwowe, mdlenie, uczucie guza gardle, utrudnione oddechy, bóle mięśni, trudność skupienia się.

Zdrowie psychiczne w typowym niedoborze magnezu

ñ  Niepokój, trudność oddechu, podwyższona emocjonalność, trudność skupienia się (ADHD), halucynacje, ataki paniki, nadwrażliwość mięśniowo neurologiczna, spazmy, histeria, mania, delirium, konwulsje, padaczka, zimowa depresja, utrata intelektu, utrata pamięci i wiele innych.

Zdrowie psychiczne a poważny niedobór magnezu

ñ  Leko odporna depresja, depresja po porodowa, depresja kliniczna, choroba bipolarna, myśli samobójcze, samobójstwo.

Upadające zdrowie psychiczne

ñ  Historie ludzi z depresjami prawie zawsze objawiają ze wielokrotne i średnio intensywne neurozy poprzedzają poważne schorzenia psychiczne jak depresja czy samobójstwo.

ñ  To koincyduje (zbiega się) ze stopniem niedoboru magnezu w mózgu.

ñ  Tym chorobom zwykle towarzyszą problemy zdrowia serca.

Nie do wiary!

ñ  Sama myśl że, pojedynczy nutrient [nie ma ścisłego polskiego wyrazu – czynnik żywności] mógłby powodować te neurozy, jest nie do przyjęcia dla lekarzy.

ñ  Lekarze od ponad 100 lat są trenowani aby diagnozować pojedyncze symptomy.

ñ  Że te neurozy mogą być szybko i efektywnie leczone używając magnez jest dla nich całkowicie nie do pomyślenia.

Prawo przeciwko zdrowiu psychicznemu

ñ  W USA sprzedając suplementy dietetyczne (magnez) aby „zapobiec” lub leczyć lub ulżyć depresję lub inne podobne neurozy ściąga FDA agencję jak gestapo do twych drzwi  i możesz być zaaresztowany lub dostać karę $25 000 za jeden dzień.

ñ  Aby jakiś produkt mógł być sprzedawany jako pomagający na problemy zdrowia, musi być sprzedawany jako homeopatyczny lub przejść wieloletnie [drogie] badania aby został dozwolony.

Dawki?

ñ  Dla dorosłych 125 do 300mg magnezu z każdym posiłkiem i przed spaniem.

ñ  Mniej dla lżejszych ludzi i dzieci.

ñ  Magnesium glycinate jest zalecane wobec innych form magnezu gdyż glycine [aminokwas]  i magnez są niskie w depresji.

ñ  Taurine [aminokwas] w dużych kilku gramowych dawkach z każdym posiłkiem jest też bardzo pożyteczna gdyż podobnie jak glycine jest neurotransmiterem o działaniu hamującym i oba są na niskim poziomie w depresji i szczególnie w niepokojach.

ñ  Omów dawki z twoim lekarzem przed pobieraniem ich.

Unikaj!

ñ  Wielce zredukuj wapń i neurotoksyczny MSG i aspartame [sztuczny słodzik].

ñ  Jedz tylko świeże pełne pożywienie [np. brazowy a nie biały ryż] i unikaj wszystkich przemysłowych pożywień (ukryte MSG) i nisko kaloryczne napoje (aspartame).

ñ  Nie używaj magnesium glutamate lub magnesium aspartate ponieważ te dwa związki są toksyczne dla komórek nerwowych dla tych z depresją i zawsze pogorszają depresję.

Skutki uboczne

ñ  Suplementacja magnezu aby leczyć poważną depresję i podobne neurozy może mieć skutki uboczne.

ñ  Wielkie ilości magnezu w układzie pokarmowym, nie zbalansowane wapniem może powodować skutki uboczne głównie rozwolnienie spowodowane głównie eksponentalnym wzrostem Candida albicans.

Unikać skutków ubocznych

ñ  Rozwolnienie musi być unikane w każdy możliwy sposób.

ñ  Indole 3-carabinol, kefir, wapń, biotyna, pro biotyki (inulina)[także jogurty i wiele naturalnych warzyw i owoców] produkty przeciw grzybiczne z różnych powodów są pomocne.

ñ  Klasyczne przeciw rozwolnieniowe środki.

ñ  Rozważ inne niż doustne sposoby  aby dostarczyć magnez (przez skórę, zastrzyk, odbytniczo)

ñ  Poważny nadmiar może spowodować koma i śmierć.

ñ  Rozmawiaj ze swoim lekarzem przed stosowaniem tego leczenia.

Unikaj problemów psychicznych przy pomocy magnezu!

Komentowanie zamknięte.