Najnowsze

Opublikowano Czerwiec 16, 2015 Przez a303 W Zdrowie

Banany: które lepsze – dojrzałe czy niedojrzałe?

Każdy z nas ma swoje preferencje jeśli chodzi o banany, jedni wolą je idealnie żółte, inni w plamki, a jeszcze inni nie lubią ich w ogóle.

Kiedy banan dojrzewa, zawarte w nim enzymy rozkładają skrobię na cukry proste. te banany są łatwiejsze do strawienia, bo owoc już wyręczył system trawienny i rozłożył się sam. Niektóre badania wykazują, że kiedy banan dojrzewa, traci witaminy i minerały.

a

Banan nr 7 jest dojrzały

Ostatnie badanie japońskie obaliło ten mit, wykazało, że kiedy banan dojrzewa, wytwarza przeciwutleniacze i nabiera właściwości przeciwrakowych. Banan zupełnie dojrzały to taki na skórze którego są ciemne plamy, i zwykle wtedy wyrzuca się go do śmieci. Prawda jest taka, że to wtedy jest idealny do drinków, pieczenia i jako wspaniała przegryzka.

W pełni dojrzały banan zawiera dużo błonnika, wit. C, potasu, wit. B6 i przeciwutleniacze. Ma również flawonoidowe przeciwutleniacze polifenolowe takie jak luteinę, zeaksantynę i betakaroten, które działają jako ochronni padlinożercy przeciwko pozbawionym tlenu wolnym rodnikom i reaktywnym gatunkom tlenowym, które odgrywają istotną rolę przeciwko starzeniu się i wielu chorobom.

Choć świeże banany mają substancje odżywcze jak również takie jak miedź, magnez i mangan, to maja również minusy – dużą zawartość skrobi, która może wywoływać gazy i wzdęcia. Dla maksymalnych korzyści najlepiej jeść zupełnie dojrzałe banany.

Źródło: http://organichealth.co/

Tłum. Ola Gordon.

Tags : ,

Komentowanie zamknięte.