Najnowsze

Opublikowano Kwiecień 4, 2013 Przez stophasbara W Metapedia

Antropologia rasowa

źródło: http://en.metapedia.org/wiki/RacistsMetapedia_413x140

Antropologia rasowa 

(dla porównania zupełnie anty-naukowa żydowska koncepcja rasizmu, opisana pod linkiem: http://stopsyjonizmowi.wordpress.com/2013/03/28/wyjasnienie-zrodla-pochodzenia-terminu-rasizmrasisci/)

Antropologia rasowa jest nauką o metodzie i badaniu cech charakterystycznych i zdolności ludzkich, jakie są determinowane wskutek istnienia różnych ras. [1]

Współczesne znaczenie pojęcia rasizm różni się od rzeczywistego znaczenia tego określenia. W czasach współczesnych tylko przedstawiciele pochodzenia kaukaskiego są zazwyczaj klasyfikowani jako rasiści. Rasizm może mieć różną skalę, od zwykłego zwracania uwagi na kolor skóry aż po wskazywanie głębokich różnic, że ludzkość zbudowana jest na podobieństwo drabiny, gdzie na górze jest biała rasa, a pod nią rasy gorsze, jak np. rdzenni  Australijczycy, Buszmeni i Hotentoci. Powszechnie uważa się to określenie za obraźliwe używane przez białych nacjonalistów, zamiast tego używane jest pojęcie „rasowy”.

Obok warunków środowiskowych, czynnik rasowy jest głównym czynnikiem związanym z inteligencją, przestępczością i kulturą. Różnorodne kultury świata tworzone są przez rasy tam  zamieszkujące. Jest to tak zwany determinizm kulturowy. Ponadto, te różne kultury mają wpływ na porządek polityczny w poszczególnych krajach.

800px-AverageIQ-Map-World

Rasowy rozkład inteligencji

Etymologia

Określenie „rasiści” po raz pierwszy pojawiło się w druku Lwa Trockiego, komunistycznego żyda i masowego mordercy, w pracy z 1930 r. p.t. Historia rewolucji rosyjskiej (przetłumaczonej na język angielski w 1932). [2] Ukuł on ten termin w akapicie, w którym naśmiewa się z tego, co nazywa „Słowianofilstwem”, który Trocki określa mianem „mesjanizmu zacofania”. [3] Za jednym zamachem Trocki w tym paragrafie o tzw. „rasistach”, mówi również o „krzyżackich osłach” [3], zatem od początku termin pochodzi z ust komunistycznego żyda w precyzyjnym eurofobicznym kontekście. Pisze o tym nadal w pracy z 1933 r. na temat niemieckiego socjalizmu, mówiąc znowu o rasizmie. [4] Sam pomysł stosowania różnych „-izmów” został spopularyzowany głównie dzięki żydowi, Magnusowi Hirschfeldowi, współczłonka rasowego Trockiego i bolszewickiego agitatora seksualnego w Berlinie, w książce z 1934 r. „Rasizm”. [ 5]

Starożytny Egipt

260px-Tutabox1

Miażdżenie wrogów Egiptu – wyobrażenie rasowe z grobowca Tutenchamona

Egipcjanie wychowywali się w  pogardzie do czarnych sąsiadów i postrzegali negroidalne obszary na południe od nich jako źródło niewolników i surowców. Nubijczycy lub Kuszyci, etniczne grupa śródziemnomorska spokrewniona z Egipcjanami, podbili ziemie na południu Egiptu. Nubijczycy później zanikli ze względu na krzyżowanie się ras z czarnymi niewolnikami i z tej przyczyny zostali  podbici przez Egipcjan.

Gdy faraon Tutmozis I podbił Nubię, jego skryba napisał w Hymnie Zwycięstwa:

140px-Slavemark

Niewolnicy murzyńscy w starożytnym Egipcie

„On bowiem obalił naczelnika Nubijczyków, czarny jest bezradny, bezbronny w jego uścisku. On dokonał zjednoczenia granic z obydwu stron, nie pozostał nwet ślad spośród kędzierzawych, którzy mogą przyjść i zaatakować go. Nie ma nawet jednego ocalałego między nimi. Nubijscy troglodyci padli od miecza i rozpierzchli się po swych ziemiach. Ich ohydę zalewa powódź, a ich usta są jak gwałtowna powódź, kawałki wycięte z nich to zbyt wiele dla ptaków, unoszących swój żer na inne miejsce”. [6]

Świat literatury antycznej

Starożytni Grecy zauważali różnice między siebie i innymi ludźmi mieszkającymi wokół nich. Arystoteles odnotowuje powszechny pogląd grecki w stosunku do wschodnich sąsiadów:

„… bowiem barbarzyńcy są bardziej służalczy w swej naturze od Greków, a Azjaci od Europejczyków, …” [7]

Grecy postrzegali tę „służalczość” jako cechę rasową. Z drugiej strony, ich własny system samorządu był produktem tego, że są mężni. Arystoteles zauważa również, że „Jest oczywiste dlatego, że są przykłady ludów, z których niektórzy są wolni i pozostali są niewolnikami z natury, i dla tych niewolnictwo jest instytucją zarówno korzystną, jak też sprawiedliwą (δικαιον, sprawiedliwość)”. [8] Później, stwierdza on na temat innych cech rasowych:

„Narody zamieszkujące zimne miejsca oraz te z Europy są pełne ducha, ale nieco są ubogie w inteligencję i umiejętności, tak więc nadal są stosunkowo wolne, ale brakuje im organizacji politycznej i zdolności do rządzenia swymi sąsiadami. Narody Azji, z drugiej strony są inteligentne i utalentowane w temperamencie, lecz ducha im brak, tak więc są one w ciągłym poddaństwie i niewolnictwie”. [9]

Potem przechodzi do opisu,że „grecka rasa ma swój udział w obydwu charakterystykach….. Grecy są zarówno uduchowieni, jak też inteligentni”. Ale mówi, że różnorodność istnieje wśród różnych ludów greckich.

Koncepcja Arystotelesa i ogólna koncepcja Greków w sprawie cech rasowych opiera się na środowisku i na duszy, a nie na kolorze skóry. [10] [11] Grecy jako ludzie posługujący się metafizycznym sposobem myślenia dostrzegli podstawową różnicę w duchowej stronie  człowieka, tj. duszę, a nie widzieli jej tak, jak współczesne materialistyczne rozumowanie ery nowożytnej.

80px-Greek2slave

Czarny niewolnik w klasycznej Grecji

W ramach ludów greckich, Grecy Jońscy różnili się bardzo od doryckich Greków.

Z drugiej strony Rzymianie byli bardzo różni się od starożytnych Greków. O ile Grecy byli ludem związanym z myśleniem metafizycznym, o tyle Rzymianie byli bardzo przyziemnymi ludźmi. Rzymianie znani byli ze swego pragmatyzmu i praktyczności we wszystkim, co robili. Nie byli inowatorami w dziedzinie nauki, filozofii i metafizyki, lecz skopiowali formuły od Greków. Wiedzę ekspercką rozwinęli w architekturze, w prawie, w dziedzinie wojskowości.

Średniowiecze

W wieku XVI i XVII ponad 30.000 czarnych niewolników zostało przywiezionych do Portugalii i traktowanych jako rasa niższa. [12] [13] Powszechnie uważano ich i nazywano Hamitami, którzy służą Europejczykom z powodu klątwy, jaka spadła na ich ojca, Hama, który „sczerniał” wskutek swoich grzechów. Podobna sytuacja z murzyńskim niewolnictwem miała miejsce w Anglii aż do 1601 roku, gdy wszystkich 20.000 Czarnych w Londynie wygnano dekretem królowej Elżbiety. [14]

240px-Negropotugal

XV-wieczne malarstwo portugalskie. Czarny sługa domowy serwujący kolację dla portugalskiej rodziny.

W tym czasie, Marcin Luter napisał także dzieło „O żydach i ich kłamstwach” [15] , w którym „doradzał spalenie żydowskich synagog i szkół, oraz aby ich domy zrównano z ziemią i zniszczono, ich pisma skonfiskowano, zabroniono ich rabinom nauczania, ukrócono ich swobodę  podróżowania, aby pożyczanie pieniędzy zostało dla nich zakazane, oraz aby żydzi zmuszeni zostali do zarabiania na życie pracą w rolnictwie. Luter zaleca, abyśmy chcąc umyć swe ręce przed bluźnierstwami żydów i nie brać udziału w ich winie, musieli się z nimi rozstać i oddzielić się od nich. „Muszą oni zostać  wyprowadzeni z naszego kraju” i „musimy wypędzić ich stąd jak wściekłe psy”. [16]

Czasy współczesne

Słowo „rasizm” zostało użyte po raz pierwszy w 1933 roku przez Magnusa Hirchfelda, niemieckiego żyda, homoseksualisty marksistowskiego i założyciela Institut für Sexualwissenschaft (Instytut Badań Seksualnych) w Berlinie. Instytut był częścią Szkoły Frankfurckiej, a szukał swego ideału do naśladowania w Instytucie Marksa-Engelsa z Moskwy.

Książka o tej samej nazwie (rasizm) została opublikowana w 1933 roku po niemiecku, a potem przetłumaczona na angielski w 1938 roku przez marksistowskich/komunistycznych przyjaciół Hirschfelda (Paul Maurice Eden i Cedar Paul). Słowo to znajdywało częste zastosowanie,  zwłaszcza po 1945 roku.

Otrzymało ono szczególną treść znaczeniową, jako oznaczenie nienawiści do prawie wszystkiego, co jest Europejskie, zwłaszcza wobec Europejczyka – białego, heteroseksualnego mężczyzny żyjącego wg aryjskich wartości indoeuropejskich. Rządzony przez bolszewików ZSRR był szczególnie czuły w sferze potępiania sposobu wykorzystania tego terminu.

Rasizm w dzisiejszych czasach stał się określeniem pejoratywnym i jest negatywnie postrzegany przez większość ludzi. W kategoriach historycznych, jest to zjawisko nowe. Na początku XX wieku, rasizm był przeważającym poglądem na świecie i został wykorzystany w celu uzasadnienia europejskiej ekspansji i podboju ludności nie-białej. Obecna walka z rasizmem stanowi odwrotność i jest wyrazem utraty hegemonii przez Białych: przejęcie władzy i odbieranie terytorium Białych ludziom we wszystkich częściach świata. Jest to walka, w której obecne dziś Białe populacje przegrywają.

Odnośniki:

  1.  Oxford English Dictionary (OED), 20 vol. set
  2.  Dustin Stanley (7 January 2010). „„Racist” — A Word Invented by USSR’s Leon Trotsky„.
  3. ↑ 3.0 3.1 Leon Trotsky (1930). „The History of the Russian Revolution„.
  4.  Leon Trotsky (June 1933). „What Is National Socialism?„.
  5.  Samuel Francis (5 May 1999). „„Racism” – The Curious Beginnings of a Useless Word„.
  6. http://en.wikipedia.org/wiki/Race_of_ancient_Egyptians#Relations_with_Nubia
  7.  Aristotle, Politics, Book III, 9, �3; 1285a 20; Loeb, pg 249.
  8.  Aristotle, Politics, Book I ii 15; 1255a 1-5; Loeb, pg 23-24.
  9.  Aristotle, Politics, Book VII vi 1-2; 1327b20-35; Loeb, pg 565-567
  10.  „…the Greeks were what we may call environmentalists: they typically attributed differences of appearance and of custom to the influence of geography and climate”. Dinesh D’Souza, The End of Racism, The Free Press, NY, 1995. pg 40
  11.  In a modern materialistic age, the ancient Greek mentality is greatly overlooked. Aristotle writes that difference is of a spiritual (metaphysical) nature: „…slaves have bodies of freemen and freemen the souls only.”Politics, Bk I ii 14; 1254b 34; Loeb pg 23. The difference resides in the soul one possesses.
  12.  http://www3.stormfront.org/posterity/race/blackgift.html
  13. http://www.antislavery.org/breakingthesilence/slave_routes/slave_routes_portugal.shtml
  14.  http://www.white-history.com/hwr28ii.htm
  15.  http://www.humanitas-international.org/showcase/chronography/documents/luther-jews.htm
  16.  http://en.wikipedia.org/wiki/On_the_Jews_and_Their_Lies

Komentowanie zamknięte.