Najnowsze

Opublikowano Lipiec 17, 2014 Przez a303 W Zdrowie

Akupresura – 5 sposobów na ból głowy

Co za ból!

a

Jedną z dolegliwości jakiej można doświadczyć jest ból głowy. 90% populacji doświadczy go wcześniej czy później, a wiele bym dał by znaleźć się w tych pozostałych 10%.

Ale z niezliczonych przyczyn to w końcu się zdarzy. W końcu zmiany warunków pogodowych nie zawsze łatwo uniknąć. Moje pochodzą z braku snu i stresu w pracy, których obu ciągle próbuję uniknąć.

Jakiś czas temu, jednego z tych dni, dopadł mnie. Mój miły współpracownik zauważył mój dyskomfort i zapytał, czy może spróbować czegoś czego nauczył się kiedy dorastał w Indiach. Choć on nie nazywał tego „akupresurą”, to wyjaśnienie techniki wydawało się być podobne do czegoś co czytałem wcześniej i mnie to zaciekawiło, aby dowiedzieć się więcej.

Akupresura to alternatywna metoda terapeutyczna powstała w Tybecie przed pojawieniem się akupunktury. Żeby powiedzieć o niej tak prosto jak możliwe, chodzi o to: można mieć wpływ na przepływ energii i chemii w organizmie przez nacisk na określone miejsca na ciele. Nazywamy je meridianami lub punktami nacisku, czy jak chcesz. Staram się nie być sceptyczny wobec żadnej metody, aż nie wysłucham opinii innych i nie spróbuję ich na sobie. Cóż, będąc w pracy, nie miałem czasu na żadną lekturę, więc po prostu pozwoliłem mu spróbować. On tylko końcem pióra nacisnął (faktycznie dość mocno) na pewne miejsce na kciuku. I wiesz co? Ból głowy zniknął. W sekundach. Nie mogę mówić za kogoś innego, ale to stało się moją metodą gdy czuję zbliżający się ból głowy. Choć to nie zawsze działa, to pomyślałem, że chciałbym zebrać razem kilka różnych sposobów, by dać sobie szersze podejście do tej kwestii. Oto pięć innych jakie znalazłem:

  • Pomiędzy brwiami, tuż nad grzbietem nosa. Zastosowanie nacisku w tym miejscu – dokładnie nad zatokami twarzy – może przynieść pewną ulgę w bólu głowy. Zauważyliście jak dłonie odruchowo idą do tego miejsca kiedy boli głowa?
  • Skronie – te miejsca wydają się zatrzymywać wiele stresu mięśniowego od reszty czaszki. To taka osobista obserwacja. Delikatny masaż obu skroni kciukami lub palcami może ulżyć rozładowaniu nagromadzonego napięcia.
  • Podstawa czaszki. Tu znowu mamy główne mięśnie głowy i karku. Przechyl głowę do tyłu i naciskaj ruchami kołowymi.
  • Między kciukiem i palcem wskazującym. W tej ‚mięsnej’ części dłoni jest punkt nacisku. Mocno przyciśnij miejsce między kciukiem i palcem wskazującym. . . drugim kciukiem i palcem wskazującym i masuj.
  • Ten ostatni może być raczej trudny w pracy, bo dotyczy stopy. Rozpocznij od miejsca między dużym palcem i drugim, przesuwaj palec dłoni do około 2,5 cm w górę stopy i naciskaj.

Tak więc kiedy następnym razem poczujesz ból głowy, spróbuj zapamiętać niektóre z tych metod i zajmij się tym bólem w sposób naturalny, zanim stanie się uciążliwy. Mam nadzieję, że to zadziała.

Źródło: http://www.naturalblaze.com/2013/05/6-ways-to-relieve-headaches-with.html

Jonathan Parker – 6.05.2014, tłum z j. ang. Ola Gordon.

Tags : ,

Komentowanie zamknięte.