Najnowsze

Opublikowano Listopad 6, 2014 Przez a303 W Zdrowie

4 kroki do wyleczenia nieszczelnego jelita i choroby autoimmunologicznej

Syndrom nieszczelnego jelita jest gwałtownie wzrastającą się chorobą, z którą walczą miliony osób i nawet o tym nie wiedzą. Można by myśleć, że wpływa jedynie na układ trawienny, ale w rzeczywistości może prowadzić do wielu innych dolegliwości.

Jak wykazują badania, nieszczelne jelito może być przyczyną alergii pokarmowych, niskiej energii, bólu stawów, choroby tarczycy, chorób autoimmunologicznych i spowolnienia przemiany materii.

Syndrom nieszczelnego jelita – co to jest?

Pomyśl o ściankach przewodu pokarmowego jako o siatce z bardzo maleńkimi dziurkami, które umożliwiają przedostanie się przez nie tylko specyficznym substancjom. Ścianki działają jako bariera zatrzymująca większe cząsteczki, które mogą uszkodzić twój organizm.

Kiedy człowiek ma nieszczelne jelito (często nazywane zwiększoną przepuszczalnością jelita), „siatka” w przewodzie pokarmowym zostaje uszkodzona, co powoduje powstanie w niej większych dziurek, tak, że substancje które zwykle przez nią się nie przedostają, teraz mogą to robić. Niektóre z tych które mogą przejść to: białka takie jak gluten, złe bakterie i niestrawione cząsteczki pokarmu. Odpady toksyczne mogą także wyciec ze środka ścianki do krwiobiegu wywołując reakcję immunologiczną. [1]

Symptomy i rozwój nieszczelności jelita

a

Nieszczelne jelito -> nietolerancja pokarmów -> nieprawidłowości immunologiczne -> choroba immunologiczna

To prowadzi do stanu zapalnego w całym systemie i może wywołać objawy takie jak:

  • Wzdęcia
  • Alergia pokarmowa
  • Choroby tarczycy
  • Zmęczenie
  • Ból stawów
  • Ból głowy
  • Trądzik i trądzik różowaty
  • Problemy trawienne
  • Przyrost masy ciała
  • Syndrom X

Jednym z najważniejszych objawów tego, ze masz nieszczelne jelito, jest to, że doświadczasz wiele wrazliwości pokarmowych. Częściowo strawione białko i tłuszcz mogą przeciec przez ściankę jelitową do krwiobiegu, co wywoła reakcję alergiczną.

Ta reakcja nie oznacza iż dostaniesz wysypki na ciele, ale może doprowadzić do jednego z wyżej wymienionych objawów. I jeśli nie zostanie naprawiona, może doprowadzić do innych poważnych dolegliwości, takich jak zapalenie jelit, drażliwość jelit, artretyzm, egzema [2], łuszczyca [3], depresja, niepokój, migrena, bóle mięśni i przewlekłe zmęczenie.

Zdaniem Journal of Diabetes, istnieje mocny dowód na to, że nieszczelne jelito jest główną przyczyną chorób immunologicznych, w tym cukrzycy typu 1. [4]

Innym problemem wywołanym nieszczelnym jelitem jest złe wchłanianie istotnych minerałów i substancji odżywczych, łącznie z cynkiem, żelazem i wit. B12.

Jaki jest powód nieszczelnego jelita?

Są tego 4 główne przyczyny:

  • Nieodpowiednia dieta
  • Przewlekły stres
  • Przeciążenie toksynami
  • Nierównowaga bakteryjna [5]

Najczęstszymi składnikami pokarmów które mogą uszkodzić ścianki jelita są białka znajdujące się w niewykiełkowanych ziarnach zbóż, cukrze, GMO i konwencjonalnym nabiale.

Problem z niewykiełkowanymi ziarnami polega na tym, że zawierają duże ilości blokerów substancji odżywczych zwanych fityniany i lektyny. Lektyny to wiążące cukier białka działające jako naturalny system obronny roślin i chronią je przed czynnikami atakującymi je z zewnątrz, takimi jak pleśń i pasożyty.

Jest to dobra wiadomość dla roślin, ale zła dla organizmu.

Ścianki jelit pokrywają się cukrem zawierającym komórki pomagające rozkładać pokarm. To do nich dążą lektyny, i kiedy przykleją się do tych ścianek, uszkadzają jelito, wywołując stan zapalny.

Lektyny i pokarm wywołujące nieszczelne jelito

Lektyny znajdują się w wielu produktach, nie tylko w ziarnach, i kiedy są konsumowane w małej ilości, organizm sobie z nimi poradzi. Ale pokarmy o dużej ich zawartości, takie jak pszenica, ryż, orkisz i soja są bardziej kłopotliwe.

Kiełkowanie i fermentacja ziaren zmniejsza ilość lektyn i fitynianów, i czyni pokarmy łatwiej strawnymi.

Produkty GMO i hybrydyzowane wydają się być najbogatsze w lektyny, bo zostały zmodyfikowane by zwalczały owady.

Również ziarna zawierające gluten uszkadzają ścianki jelit powodując tę nieszczelność. Dlatego kiedy starasz się wyleczyć twój system, trzymaj się z dala od wszystkich ziaren, a zwłaszcza zawierających gluten, np. pszenicy. Kiedy twoje jelita są zdrowe, możesz sporadycznie wracać do ziaren, ale tych sfermentowanych i wykiełkowanych.

Konwencjonalne mleko krowie to kolejny produkt mogący wywołać nieszczelne jelito. Składnikiem uszkadzającym jelita jest białko kazeina A1. Również proces pasteryzacji niszczy istotne enzymy, co sprawia, że cukry takie jak laktoza są bardzo trudne do strawienia. Dlatego zalecam jedynie zakup nabiału w stanie surowym od krów A2, kóz, owiec i bawołu.

Cukier to kolejna substancja siejąca spustoszenie w systemie trawiennym. Cukier karmi drożdże, kandidę i złe bakterie dalej niszczące twoje jelita. Złe bakterie faktycznie wytwarzają toksyny zwane egzotoksynami, które uszkadzają zdrowe komórki i mogą wygryźć dziurę w ściance jelita.

a

Bakterie przyjazne / nieprzyjazne [patogennne i grzyby takie jak kandida itd.]

Inne czynniki wywołujące nieszczelne jelito

Przewlekły stres z czasem osłabia system odpornościowy, organizm traci zdolność zwalczania obcych najeźdźców np. złe bakterie i wirusy, prowadząc do stanu zapalnego i nieszczelnego jelita. W celu zmniejszenia stresu zalecam więcej snu, rozrywki, odpoczynku, medytacje albo czytanie Pisma Świętego, i przebywanie wśród pozytywnie nastawionych osób.

Toksyny. W każdym roku mamy kontakt z ponad 80.000 substancji chemicznych i toksyn, ale największymi sprawcami nieszczelnego jelita są antybiotyki, pestycydy, woda pitna, aspiryna i NLPZ [niesteroidowe leki przeciwzapalne]. Zalecam zakup dobrej jakości filtra do wody by wyeliminować chlor i fluor, i poszukanie naturalnych ziół dla zmniejszenia stanu zapalnego w organizmie.

Dysbioza. I na koniec – jednym z czołowych powodów nieszczelnego jelita jest sytuacja nazywana dysbiozą, czyli nierównowaga między korzystnymi i niekorzystnymi gatunkami bakterii w jelicie. U wielu osób ta nierównowaga ma początek w chwili urodzenia przez cesarskie cięcie, albo dlatego, że matka nie miała zdrowego jelita. Zbyt częste stosowanie antybiotyków, wody z kranu zawierającej chlor i fluor, i brak bogatych w probiotyki pokarmów przyczyniają się do tej nierównowagi między dobrymi i złymi bakteriami.

Nieszczelne jelito a mózg

a

Kolejnym tematem który chciałbym krótko omówić jest wpływ nieszczelnego jelita na mózg. Jeśli w ogóle widziałeś dziecko autystyczne z huśtawką nastrojów, to może być wywołane przez przepuszczalność jelita. Dieta bezglutenowa i bezkazeinowa okazały się skuteczne dla wielu autystycznych dzieci, bo te białka mogą wyciekać z jelita i pojawiać się w obiegu i działać na mózg w podobny sposób jak leki opioidowe.

To dlatego nieszczelne jelito wiąże się z innymi zaburzeniami psychologicznymi takimi jak lęki, depresja i zaburzenia dwubiegunowe [choroba maniakalno-depresyjna]. A zatem, kiedy wyleczysz jelita, wyleczysz mózg.

Plan 4 kroków do wyleczenia jelita

Dobra wiadomość jest taka, że możesz to wyleczyć:

1 – ZREZYGNUJ z pokarmów i czynników uszkadzających jelita

2 – ZASTĄP te pokarmy leczącymi

3 – NAPRAW sytuację szczególnymi suplementami

4 – PRZYWRÓĆ równowagę probiotykami.

Poniżej metoda leczenia jaką od lat stosowałem dla moich pacjentów, która pomogła im osiągnąć niewiarygodne rezultaty.

Dieta i 5 produktów leczących

a

1 Rosół z kości – zawiera kolagen i aminokwasy prolinę i glicynę, które pomagają wyleczyć uszkodzone ścianki komórek. Miałem wielu pacjentów, którzy przez 3 dni pili tylko ten rosół i błyskawicznie wyleczyli nieszczelne jelito.

a

#2 Niepasteryzowany / surowy nabiał [jogurt, kefir, maślanka, ser, masło] – zawiera probiotyki i SCFA [krótkołańcuchowe kwasy tłuszczowe] pomagające wyleczyć nieszczelne jelito.

a

#3 Fermentowane warzywa – zawierają kwasy organiczne, które równoważą pH w jelitach i probiotyki wzmacniające jelito: kapusta kiszona, kwas i kimchi [koreańskie kiszonki z kapusty pekińskiej].

a

#4 Produkty kokosowe – wszystkie są dobre dla jelita. MCFA [średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe] w kokosie są łatwiej strawne od innych tłuszczów, więc są lepsze dla nieszczelnego jelita. Kefir kokosowy zawiera probiotyki wzmacniające system trawienny.

a

#5 Kiełki nasion – z chia, siemienia lnianego i konopi są wspaniałym źródłem błonnika wzmacniającego rozrost dobrych bakterii. Ale jeśli masz nieszczelne jelito, zacznij od błonnika z gotowanych na parze warzyw i owoców.

Konsumpcja produktów zawierających przeciwzapalne tłuszcze omega-3 jest także korzystna: pastwiskowa wołowina, jagnięcina i dziki łosoś.

Najlepsza piątka suplementów dla nieszczelnego jelita

#1 Probiotyki – pomagają uzupełnić dobre i usuwają złe bakterie. Zalecam produkty zawierające probiotyki i suplementy [co najmniej 50 mld jednostek dziennie].

#2 Enzymy trawienne (1 lub 2 kapsułki dziennie przed posiłkiem) sprawiają, że pokarm jest łatwostrawny, zmniejsza ryzyko uszkodzenia ścianek jelita przez częściowo strawione cząsteczki pokarmu i białka.

#3 L-Glutamina – istotna dla każdego programu leczenia nieszczelnego jelita. Jest to aminokwas przeciwzapalny i niezbędny dla rozrostu i naprawy ścianek jelita. Działa jako ochrona i pokrywa ścianki komórek, odstrasza substancje drażniące. 2-5 g 2x dziennie. [6]

#4 Korzeń lukrecji (DGL) – roślina adaptogenna pomagająca zrównoważyć poziomy kortyzolu i poprawia produkcję kwasu w żołądku. Wspomaga naturalne procesy organizmu w zachowaniu wyściółki śluzowej żołądka i dwunastnicy. Jest szczególnie korzystny dla osób których nieszczelne jelito wywołane jest przez stres emocjonalny. 500 mg 2x dziennie.

#5 Kwercetyna – wykazuje poprawę w funkcjonowaniu bariery jelitowej, uszczelnia jelito, bo wspomaga tworzenie ciasnych białek przyłączeniowych. Stabilizuje także komórki tuczne i zmniejsza uwalnianie histaminy powszechnej w nietolerancji pokarmów. Nowe badania wykazały również jej skuteczność w leczeniu wrzodziejącego zapalenia okrężnicy. 500 mg 3x dziennie z posiłkami.

http://draxe.com/4-steps-to-heal-leaky-gut-and-autoimmune-disease/

– – –

Co wywołuje niedobór probiotyków?

Większość ludzi, w tym dzieci, powinni zadbać o konsumpcję probiotyków, z uwagi na stosowanie antybiotyków, diety bogatej w węglowodany, fluorowanej wody z kranu i wysokiego poziomu stresu.

Poniżej 5 głównych rzeczy codziennie niszczących dobre bakterie jelitowe:

  1. Antybiotyki na receptę
  2. Zbyt duża konsumpcja cukru
  3. Woda z kranu (chlor i fluor)
  4. Żywność GMO
  5. Konsumpcja pełnych ziaren
  6. Stres emocjonalny
  7. Toksyny i pestycydy.

Jest powódź toksyn, na którą większość ludzi jest narażonych codziennie, i wieloma z tych toksyn mają zajmować się jelita. Ale jeśli jelita są niezdrowe i nie ma zdrowej proporcji probiotyków, nie można uporać się z toksynami, i system może nawet stać się pożywką dla złych bakterii, wirusów, grzybów i pasożytów.
Jedynym sposobem rozwiązania tego problemu i detoksu jelita jest wyeliminowanie pokarmów, które karmią złe bakterie, oraz rozpoczęcie spożywania bogatych w probiotyki żywności i suplementów.

Probiotyki: dlaczego MUSISZ je mieć

Probiotyki to dobre bakterie stanowiące wyściółkę układu trawiennego i wspomagają zdolność organizmu do wchłaniania substancji odżywczych i zwalczania infekcji. W rzeczywistości, w jelicie jest 10 razy więcej probiotyków niż komórek w organizmie!

Obecnie badania sugerują, że codzienne uzupełnianie probiotyków jest ważniejsze dla zdrowia niż codzienne uzupełnianie multiwitamin.

Pamiętaj: 80% twojego systemu odpornościowego mieści się w jelicie i układzie trawiennym, i dlatego jest on tak ważny, że nazywa się go drugim mózgiem!

Najnowsze badania medyczne wykazują następujące korzyści ze stosowania probiotyków:

  • Wspierają system odpornościowy
  • Poprawiają trawienie i wchłanianie minerałów
  • Pomagają w leczeniu nieszczelnego jelita
  • Poprawiają stan skóry, trądzik, suchą zaczerwienioną skórę
  • Zabijają kandidę i złe bakterie
  • Wzbogacają syntezę wit. B12, K2 i wapnia
  • Wspomagają trawienie trudnych do strawienia substancji: glutenu i laktozy.

Czy są inne źródła probiotyków poza suplementami?

Prawdopodobnie słyszałeś, że sprzedawany jogurt jest naturalnym źródłem probiotyków. W końcu każdy z nich reklamuje się jako zawierający żywe mikroorganizmy, więc nie powinno być żadnych różnic między konsumpcją jego i prawdziwego suplementu probiotyków.

Jeśli polegasz na jogurcie jako głównym źródle probiotyków, to możesz napotkać pewne problemy:

  • Dawniej tradycyjny jogurt był fenomenalnym źródłem korzystnych bakterii, bo był w stanie surowym i niepasteryzowanym.
  • Ale trzeba pamiętać, że dzisiejsze jogurty są pasteryzowane, chyba że kupuje się je surowe z lokalnego źródła. Pasteryzacja której poddawana jest większość produktów mlecznych żeby zabić złe bakterie, również zabija te dobre, co radykalnie zmniejsza większość korzyści z jogurtu.
  • Również mimo że inne produkty takie jak kombucha są dobre, to nie są na tyle silne by przynosić pożądane korzyści i uzupełnić trwający latami niedobór probiotyków.

Mądrze wybieraj… większość tych suplementów to MARTWE probiotyki!

Choć wiele firm produkuje probiotyki, to większość z nich jest nieskuteczna. Większość ich zostaje zniszczona przez żołądek zanim nawet dostaną się do układu trawiennego.

Największym wyzwaniem jest stworzenie naprawdę skutecznej metody dostarczenia delikatnych komórek probiotykowych żywych do układu trawiennego. Ponieważ probiotyki są żywymi bakteriami, są także bardzo wrażliwe nawet na najmniejszą zmianę środowiska. Badanie wykazało, że po roku na półce sklepowej, w zamkniętej butelce w temperaturze pokojowej, przeżywa średnio tylko 32% konwencjonalnie produkowanych probiotyków.

Pamiętaj: „jesteś tym co trawisz”, i nie ma żadnych innych substancji na świecie, które wspomagają trawienie i wchłanianie substancji odżywczych poza żywymi probiotykami.

http://store.draxe.com/collections/supplements/products/probiotics

4 Steps to Heal Leaky Gut and Autoimmune Disease

Źródło: http://draxe.com/4-steps-to-heal-leaky-gut-and-autoimmune-disease/

Dr Josh Axe, tłum. Ola Gordon.

Tags : ,

Komentowanie zamknięte.